UNA SETMANA CULTURAL CONSCIENCIATS AMB LA SEQUERA

Bon dia families,

Com ja sabeu cada any, coincidint amb el dia de Sant Jordi, fem una setmana dedicada a la cultura i amb una temàtica concreta. Aquest any, ja que és un tema molt actual i que ens toca molt de prop, es va decidir ambientar la setmana cultural en l’aigua i la sequera.

Durant els diferents dies es van anar fent tallers de treballs manuals, activitats de ball, experiments… que tenien a veure amb la temàtica.

Una de les coses que es va decidir per decorar la nostra sala sensorial va ser elaborar un mural fluorescent, amb elements marins, que es veiés en la foscor. Així que, cadascuna de les aules va anar elaborant durant tota la setmana elements per poder enganxar al mural, i que així tingués una part de tots. A sota de l’article us deixem les fotos de com ha quedat, tot i que ja us avancem que ha quedat maquíssim!

Dimarts a la tarda, dia 23, vam visitar l’escola Marcel·lí Moragues per veure la famosa representació de famílies que prepara l’AFA de l’escola! La veritat és que cada any ens agrada més!

Una altra activitat clàssica de la setmana cultural és fer diferents activitats, tallers i experiments durant un matí, en diferents estacions, per tota l’escola. Ens dividim en grups, barrejant les diferents aules, i anem passant per tots els tallers. Aquest curs tots relacionats amb l’aigua, vam aprendre a fer ampolles sensorials i una tècnica de reg per degoteig. També vam fer un experiment amb flors de paper i aigua, que portaven a dins una sorpresa! Vam jugar a l’oca i fins i tot vam fer una depuradora d’aigua casolana, fent servir pedres de diferents mides, cotó, gases i ampolles de plàstic!

Tot plegat va ser un matí molt divertit i enriquidor!

Per últim, la tarda del divendres vam fer la dansa de la pluja com les antigues cultures Asteques i Maies. Cantant i amb instruments, fent un cercle al pati, vam entonar tots junts per demanar-li a la mare Terra que ens regalés una miqueta d’aigua del cel.

En acabar la dansa, una miqueta de música i a ballar prenent granissats fresquets de llimona per acomiadar la setmana cultural.

Us deixem unes imatges esperem que les gaudiu!