Jornada Escoles municipals per la inclusió (19-04-2024)

Primera trobada interxarxes:  “Escoles municipals per la inclusió”.

El 19 d’abril vam participar en aquesta trobada, un espai de reflexió, diàleg i intercanvi al voltant de la pregunta: com podem fomentar escoles municipals més inclusives?

Vam poder seguir la ponència marc «Com avançar cap a una educació inclusiva: reptes i oportunitats», a càrrec de Gerardo Echeita, expert en atenció a la diversitat i polítiques sobre inclusió educativa, que va abordar la complexitat de la inclusió educativa posant la mirada en la cultura inclusiva, les polítiques i les pràctiques.

També vam seguir la taula de diàleg: «Les escoles municipals: agents clau per la inclusió educativa», centrada en la realitat dels municipis i les escoles municipals, a partir de quatre perspectives: gènere, interculturalitat, capacitats diverses i vulnerabilitat social.

Vam compartir amb altres centre mitjançant una activitat relacional entre les diferents xarxes «Connectem, territoris per la inclusió»: un espai per generar coneixement, per compartir experiències, per descobrir noves maneres de fer, en comunitat. Un lloc de trobada, en el qual, com passa a cada xarxa, el que es construeix és molt més que la suma de les parts.

A la trobada, vam poder veure un audiovisual amb experèincies de les xarxes, una de les quals és la nostra escola «Experiències d’escoles municipals»