AQUEST ANY SÍ QUE HEM TINGUT SETMANA CULTURAL

Aquest any, tot i que hem hagut de tenir en compte les diferents mesures sanitàries, ha estat possible fer una setmana cultura realment bonica i creativa. El format d’aquest curs ha estat una miqueta diferent, ja que havíem de respectar els grups estables que formen cada aula, sense poder barrejar classes.

Cadascuna, per tant, havia de pensar una activitat perquè fessin la resta d’aules, proporcionant-los l’explicació i el material necessaris, tot entorn a la temàtica de la BIODIVERSITAT.

L’aula 1 va decidir treballar la natura mitjançant la Frida Kahlo. Va proporcionar tota classe de materials decoratius: plantes, flors, plomes i, fins i tot, fotos d’animals, per tal de decorar, a l’estil de la Frida Kahlo els pentinats dels alumnes. Després, cada aula havia de penjar al vestíbul totes les fotos decorades per tal de fer un mural.

L’aula 2 va donar una capsa plena de material heurístic (ampolles de detergent, tetrabrics de llet, taps, etc.) perquè cada classe fes una escultura amb material reciclat.

Els alumnes de l’aula 3 van buscar les espècies més comuns d’aus que hi podem trobar per la zona, i van elaborar puzles, de diferents mides, amb cadascuna d’aquestes espècies, per tal que la resta de classes es familiaritzessin amb els ocells de Gavà.

L’activitat de l’aula 5 tenia molt a veure, també, amb la fauna de la zona. Consistia a elaborar un cens amb els animals que es trobés cada aula, pels voltants de l’escola.

L’aula 6 i 7, van decidir, explicar la seva activitat amb un recurs molt de moda últimament, els codis QR. L’aula 6, per una banda, convidava a la resta d’aules a netejar la zona de l’escola de tota mena de brossa que es poguessin trobar pel camp. A més, van col·laborar també amb l’Associació de Muntanyistes de L’Eramprunyà (AME), anant, diversos dies, a recollir la brossa de la muntanya.

També, van exposar al passadís, el seu projecte sobre “el compost”, podeu veure com recullen i generen el compost que fan servir per adobar les plantes i les collites de l’hort de l’escola.

D’altra banda, l’aula 7, ens convidava a decorar el drac de Sant Jordi, fent servir material reciclat: taps, llaunes, ampolles, xapes, etc. A l’enllaç de sota en podreu veure un vídeo de com ha quedat. A més, els alumnes d’aquesta classe van anar al registre de Gavà i van construir un mural de com estava la ciutat abans i com està ara, quins canvis arquitectònics s’han donat en aquests anys.

Per últim, aquí podreu veure fotos de cada activitat més detalladament

Gaudiu-les