III Trobada de Glosa escolar

El dimecres 23 de maig els alumnes de Cicle Superior de la ZER van anar a la Seu a la III Trobada de Glosa Escolar.

L’acte va tenir lloc al pati de la Biblioteca, on també hi havia alumnes de cinc escoles més de la comarca.

Van compartir i cantar corrandes i garrotins.

S’ho vam passar mooooolt bé!!!!

Glosa escolar

Sortida del Patrimoni

El passat dilluns 18 de maig, els alumnes de Cicle Superior de la ZER vanm fer la Sortida del Patrimoni Cultural i Natural a les Valls d’Aguilar organitzada pels Serveis Educatius de l’Alt Urgell i Cerdanya.

Allà es van trobar amb la resta d’alumnes de CS de la ZER Urgellet.

Van visitar l’església romànica de Sant Esteve de la Guàrdia i van fer un itinerari a peu de la Guàrdia als Tarters dels Manairons.

Sortida Patrimoni

Camp d’Aprenentatge del Bages (CI-CM)

El passat dimecres 9, dijous 10 i divendres 11 de maig, els alumnes de cicle inicial i cicle mitjà de la ZER van anar al Camp d’Aprenentatge del Bages.

Allà van realitzar tot tipus d’activitats i experiments relacionats amb l’aigua.

S’ho van passar d’allò més bé!!

Camp d'Aprenentatge CI-CM

Olimpiades saludables i visita a la Reula

El passat dimarts 24 d’abril els alumnes de cicle mitjà i cicle superior de la ZER van gaudir de dues activitats diferents.

Durant el matí van dur a terme unes olimpiades saludables al pati de l’escola Miret i Sans d’Organyà. Després de dinar, van anar a visitar la Reula!

Va ser una trobada ben productiva, on van aprendre moltes coses diferents!

Olimpiades Saludables i Visita a la Reula

Colònies Cicle Superior

El passat 18,19 i 20 d’abril els alumnes de Cicle Superior de la ZER van anar al Camp d’Aprenentatge els Monestirs del Cister a l’Espluga de Francolí.

S’ho van passar molt bé. Us deixem un recull de fotos perquè ho pugueu comprovar vosaltres mateixos!

Colònies CS

Colònies Educació Infantil

Els dies 18 i 19 d’abril els alumnes d’Educació Infantil de la ZER van anar de colònies a Can Bajona.

Els alumnes han après moltes coses del món del circ! Han jugat a diferents jocs d’expressió i representació i el que més els ha agradat…és jugar amb les llanternes al joc de nit!!

Colònies Educació Infantil

Dia Mundial de l’Activitat Física

El passat dia 6 d’abril, els alumnes de la ZER ens vam sumar a la celebració del Dia Mundial de l’Activitat Física i vam sortir de les escoles per fer una excursió.

A més a més, vam llegir un manifest!

L’objectiu de la jornada és promoure l’activitat física com a element fonamental de salut i benestar, així com remarcar els efectes beneficiosos d’aquesta pràctica.

Dia Mundial de l'Activitat Física

Festa final de l’Esport Blanc

Ahir els alumnes de 4t de la ZER van anar a la Molina a gaudir de la Festa final del projecte Esport Blanc.

Allà es van trobar amb la resta d’alumnes de la comarca que també han participat al projecte.

Festa alumnes 4t Esport Blanc

8a sessió Esport Blanc

Els alumnes de CM de la ZER van anar ahir a Sant Joan de l’Erm a fer la 8a jornada del projecte Esport Blanc Escolar, va tocar esquí de fons. Ahir va ser l’última sessió pels alumnes de 3r. Els alumnes de 4t enguany gaudiran d’una sessió més, una jornada festiva per acomiadar-los.

Els va fer força vent, i…tot i que el sol va treure el cap,feia una mica de fred!!

8a sessió esport blanc

XIV Certamen de lectura en veu alta

Avui, dimarts 13 de març, dos alumnes de cicle mitjà i dos alumnes de cicle superior de la ZER han participat al XIV Certamen de lectura en veu alta a la Seu d’Urgell.

Ho han fet molt bé!! Des d’aquí els volem felicitar!!

A continuació us deixem alguns dels beneficis que comporta treballar la lectura en veu alta:

– Es practica l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica.
– Afavoreix la comprensió lectora.
– És generadora de debat.
– Amb la lectura en veu alta es treballa alguns aspectes gramaticals.
– Afavoreix l’ampliació de lèxic i vocabulari,
– Ens ajuda a prendre consciència de l’organització de la informació.

XIV Certamen lectura veu alta

Setena sessió Esport Blanc

Aquest dimarts 6 de març els alumnes de Cicle Mitjà de la ZER gaudien de la setena sessió del projecte Esport Blanc.

Van anar a Masella a fer la segona i última sessió de surf (Snowboard).

Hi havia molt bona neu i els va fer bon temps!!

7a sessió esport blanc

Vista a la cúpula Gustum

El dilluns 26 de febrer els alumnes de Cicle Superior de la ZER van anar a visita la cúpula Gustum a Oliana.

Els alumnes van aprendre que actualment els nostres ramaders, pescadors i agricultors, treballen amb maquinària que facilita tota la feina. Però, com fa milers d’anys, han de seguir tenint cura per fer bé la feina i han de seguir estimant i treballant la terra per aconseguir bons aliments per tots nosaltres.

Per cuidar i protegir el món rural, han creat el projecte Gustum. A Gustum volen potenciar la cultura
dels productes de proximitat i així activar l’economia local per mantenir viu el món rural, que és una gran riquesa pel nostre país i ens ajuda a mantenir la producció dels aliments que la població catalana necessita.

La cúpula Gustum és una proposta pedagògica que consta d’una visita i d’un dossier amb material didàctic per poder treballar a l’aula.

Cúpula Gustum

6a sessió Esport Blanc

Dimarts els alumnes de Cicle Mitjà de la ZER van anar a Masella a fer la primera sessió de Surf (snowboard) del programa Esport Blanc.

Tot i la previsió de temps que semblava que havia de fer, va fer molt bon dia i van gaudir d’una nova experiència!

Entrem a la recta final del programa!! Només queda dues sessions…

6a sessió esport blanc