A l’aula d’Educació Infantil ens convertim en Fruitidetectius!

La detectiu Macedònia va venir a la nostra aula i ens va explicar que si volíem formar part del club dels fruitidetectius havíem de passar una sèrie de missions!

Al llarg de les diverses missions hem anat aprenent moltíssimes coses de les fruites!

Per acabar el projecte, vam fer la llista de la compra i vam anar a comprar fruites a la parada del mercat. Vam elaborar una invitació per les nostres famílies, ens vam convertir en cuiners preparant brotxetes de fruita per convidar-los a berenar!

Ens vam trobar una súper sorpresa!! La detectiu Macedònia ens va preparar un vídeo on ens va felicitar per aconseguir totes les missions i ens va fer arribar un carnet individual del club dels Fruitidetectius!!!

DIADA DE SANT JORDI

Durant la setmana anterior tot l’alumnat de l’escola vam estar creant punts de llibres i el dimarts vam muntar una paradeta per vendre’ls i també hi teníem roses!

Vam anar a la plaça de l’Ajuntament i vam fer jocs lingüístics repartits per diferents espais. Per acabar la jornada vam convidar a tot els nargonins i nargonines a fer una la lectura de poemes.

Quin dia més bonic que vam viure!

L’ALUMNAT DE 4T,5È I 6È A VALORS TREBALLEM DINÀMIQUES DE GRUP

Al llarg del curs per treballar els valors hem fet algunes dinàmiques de grup. En aquest cas hem treballat què passa quan parlem malament als altres o a nosaltres mateixos. Què generem en nosaltres? I als altres? Què passa amb totes les deixalles emocionals que creem? Es pot arreglar el mal que fem? A través d’aquesta dinàmica hem descobert que parlar-nos malament a nosaltres o als altres crea deixalles emocionals i som responsables de recollir-les i crear emocions noves i que ens facin créixer i ser la nostra millor versió. La dinàmica ha estat divertida ja que hem cridat, estripat papers i creat figures boniques entre tots i totes. Aquí us deixem els resultats.

CELEBREM EL DIA MUNDIAL DE L’ACTIVITAT FÍSICA I ENS MENGEM LA MONA

Com cada any, aprofitem per menjar-nos la mona tot celebrant el dia mundial de l’activitat física que es celebra el dia 6 d’abril.

L’alumnat de Primària i d’Infantil hem realitzat cada grup una excursió diferent i ens hem trobat a l’església Sant Climent per compartir l’estona de menjar la mona.

Cliqueu la següent imatge per veure el recull de fotos que us hem preparat!

Preparem la Mona

Avui dijous tot l’alumnat de l’escola ens hem convertit en pastissers i pastisseres i hem preparat el nostre tall de mona!!

Voleu veure el recull de fotos? Cliqueu a la següent imatge!!

Dia Internacional de les Matemàtiques

Avui dia 14 de març hem celebrat el Dia Internacional de les Matemàtiques tots i totes juntes. Hem estat gaudint i experimentant amb els diferents racons i materials. Hem pogut treballar l’atenció, la lògica, la creativitat i el raonament matemàtic.

Tot l’alumnat hem explicat i ensenyat els nostres esmorzars geomètrics i hem compartit junts aquest àpat.

Queda demostrat doncs que les matemàtiques també apareixen quan mengem.

Cliqueu a la següent imatge per veure el recull fotogràfic.

DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

Aquest any hem plantejat el repte d’escollir quin ofici ens agradaria fer quan siguem grans. L’objectiu ha estat promoure la igualtat de gènere i fomentar una mentalitat oberta i inclusiva entre el nostre alumnat i recordar-los que poden triar qualsevol professió que desitgin, independentment del seu gènere.

Cliqueu la imatge per veure el recull de fotos!

Taller de cuina: Sopa de pa i farigola

Dins del projecte de l’Edat Mitjana que portem a terme, a nivell d’escola, aquest curs escolar hem realitzat un taller de cuina. La Montse va venir a compartir amb nosaltres l’experiència que té en el món de la cuina i vam  tastar la sopa de pa i farigola que va cuinar davant nostre!

Des d’aquí aprofitem per donar-li les gràcies per la seva bona disposició per participar sempre amb l’escola!

EXPERIMENTAR PER APRENDRE

Els i les alumnes més grans de l’escola estem treballant l’energia i hem construït un aerogenerador. Hem comprovat que l’energia ni es crea ni es destrueix només es transforma.. Hem acabat amb un taller sobre energies renovables del Pirineu, que té com a objectiu que els infants coneguin quines zones del Pirineu són idònies per la generació d’energia  a càrrec de l’Albert de Gràcia de PEUSA. Sense adonar-nos hem anat ampliant el nostre vocabulari científic.

PEUS DESCALÇOS

Des del CDIAP i EAP de l’Alt Urgell han engegat una prova pilot per assessorar als centres i realitzar un treball sensorial, la motricitat gruixuda i fina i el foment de l’autonomia al domicili.

L’alumnat del primer i segon cicle d’Educació Infantil han realitzat una sessió pràctica on han dut a terme diferents activitats:

• Caixes de psicomotricitat fina
  • Passadís i activitats sensorials