ZER

La ZER Els Castells es troba situada al nord-est de la comarca d’Osona, a la subcomarca El Bisaura, i està formada per les 3 escoles dels municipis de Montesquiu, Santa Maria de Besora i Vidrà. La distància màxima entre les escoles més llunyanes és de 14 km (Montesquiu-Vidrà).

El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya ratifica oficialment la ZER Els Castells l’11 de juny de 1999, integrada pels centres: CEIP Santa Bàrbara de Vidrà,  CEIP Comtes de Lacambra de les Masies de Voltregà, CEIP el Rocal de Montesquiu i  CEIP de Santa Maria de Besora de Santa Maria de Besora.

El curs 2013-14 l’escola de Vinyoles deixa de formar part de la ZER, la qual queda formada per tres escoles: El Rocal (Montesquiu), La Baumeta (Santa Maria de Besora) i Santa Bàrbara (Vidrà), i la seu de la ZER es trasllada a Montesquiu.