Història

organitzacio1La Zona Escolar Rural del Solsonès està formada per set escoles: Aiguadora de Navès, La Coma, Lladurs, Ardèvol, Freixinet, Llobera i St. Climenç.

Totes les escoles formen part de la comarca del Solsonès.

Aquestes escoles estan imtegrades en ZER des del 1989, llevat de La Coma que s’hi va integrar el curs 1992-93, éssent així una de les quinze primeres ZERs constituïdes de Catalunya.

La seu administrativa de la ZER i el lloc de trobada habitual del claustre és als SE del Solsonès, a Solsona.

El Solsonès és una comarca amb grans diferències geogràfiques internes. Així podem parlar de la part nord com una zona muntanyenca pertanyent al Pre-Pirineu, i una part sud molt més plana.

Totes les escoles estan situades en un àmbit rural, caracteritzat majoritàriament per un medi de cases aïllades, amb una demografia en retrocés i una majoria de famílies dedicades exclusivament o en part a l’agricultura i la ramaderia. La major part de serveis estan ubicats a la capital de comarca.