Projecte Atrapa el Tigre: la notícia

L’alumnat de l’INSTordera participa en el projecte impulsat pel Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB-CSIC) que ens va escollir, juntament amb altres quatre centres educatius.

Aquest projecte consisteix en sortir pel poble de Tordera, buscar possibles llocs de cria i col·laborar amb el CEAB a intentar prevenir la cria de mosquits tigre, perquè aquests mosquits, a part de fer picades molt molestes, poden transmetre malalties mortals com el «dengue» o el «txicungunya».

Per començar el projecte, va venir una científica del CEAB-CSIC que ens va explicar com és el mosquit tigre, on viu i com es reprodueix.

Aquest projecte s’ha fet durant dues setmanes, entre els dies 13 i 22 de gener, per projectes i l’alumnat ha treballat en grups de tres o quatre persones. Cada membre del grup es va encarregar d’una tasca concreta: l’informàtic havia de saber com anava l’aplicació, el geògraf d’entendre el mapa, el periodista de recollir la informació i fer la notícia i el coordinador de supervisar totes les tasques del grup. Quan ja tenien les tasques assignades, cadascú va preocupar-se de saber de què tractava la feina que li havien assignat i, quan tots ho van tenir clar, van marxar a la recerca de possibles llocs de cria. Abans de sortir, el professorat va repartir als alumnes mapes de Tordera i els va concretar una zona del poble la qual havien de revisar. Quan ja tenien les tasques clares i el mapa amb la zona marcada, van començar l’excursió. Cada vegada que trobaven algun lloc, li feien dues fotos, una de prop i una altra de lluny que juntament amb la descripció escrita del lloc, penjaven a l’App de Tigatrapp. Aquesta App serveix per marcar en un mapa (geolocalització) un lloc determinat, en aquest cas, els llocs de cria del mosquit tigre, que són indrets on hi ha aigua estancada durant més d’una setmana.

Cada grup va trobar zones diferents, com embornals mal fets, fonts, residus… La col·laboració de les cinc escoles escollides pel CEAB ha ajudat a revisar zones que encara no s’havien mirat. Els científics confirmaran que les dades que s’han penjat són correctes i visitaran el centre per donar-nos les gràcies.

Per tancar el projecte, tots els centres que han participat en el projecte, aniran al Cosmocaixa per presentar el resultat de la feina feta.

Els alumnes de l’INS de Tordera, com que aquest projecte ens ha agradat molt, farem un tríptic (portada, contraportada), una falca de veu per a la ràdio, un vídeo i un pòster, perquè els habitants de Tordera controlin els llocs amb aigua estancada i sàpiguen del perill d’aquest mosquit.

Autors: Telèmac

Correctors: Tots i la Rosa

2 comentaris

1. Retroenllaç: STEM Discovery Week: presentació al Cosmocaixa del projecte Mosquito Alert | Institut de Tordera