La revista 2013-14 – L’hort ecològic

La sortida a Aldover per tal de veure el funcionament d’un hort ecològic es realitza a 1r BAT dins del marc de l’assignatura de CMC.  L’objectiu principal és entendre què és l’agricultura biològica.

Allí, als alumnes, se’ls explica  que aquest tipus d’agricultura es basa en la fertilització de la terra amb adobs orgànics naturals i  en  la no utilització de pesticides per a l’elaboració d’aliments naturals.

L’agricultor utilitza els subproductes de la seva plantació, de manera que s’estalvia diners i evita la contaminació del sòl.

Contribueix a la salut dels productors i dels consumidors alhora que es millora la qualitat alimentària.

Es fa veure als alumnes la importància de recuperar varietats antigues d’algunes plantes les quals presenten un millor gust.

En definitiva,  amb la sortida l’alumnat  s’adona  dels avantatges d’aquest tipus d’agricultura:

•           Produeix aliments saludables
  • –          No atempta contra la salut dels agricultors i consumidors
  • –          Fertilitza la terra
  • –          Fomenta la biodiversitat amb la recuperació de llavors antigues
  •          Manté els hàbitats naturals
  •           No malgasta energia
  •           Seguretat alimentària
  •           Preserva la cultura pagesa
  •           Impulsa la creació de llocs de treball
  •           El pagès no té dependència,  ja que moltes vegades conrea  les seves pròpies llavors.