Sortida al CosmoCaixa

La setmana passada, els alumnes de 1r d’ESO van visitar l’exposició permanent La Forma al Museu de la Ciència CosmoCaixa.

A la sala van poder veure les vuit formes més freqüents a la natura relacionades amb la seva funció. Per a cada una d’aquestes formes es mostren objectes fabricats per l’home amb la mateixa forma i funció.
Després de la visita, els alumnes van disposar d’una estona llarga per visitar lliurement … Llegeix més»

Sincrotró ALBA

Dilluns, 19 de febrer, l’alumnat de 2n de batxillerat que cursa les matèries de Física i/o Química va fer una sortida al sincrotró ALBA, de Cerdanyola del Vallès, per participar en una de les visites guiades que s’organitzen en els períodes en què l’accelerador s’atura per fer-hi tasques de manteniment.

Després d’una llarga espera per les acreditacions, imprescindibles per poder accedir al recinte, van passar a una sala on es van exposar les mesures de seguretat del recinte, es va projectar un vídeo introductori i es va explicar a grans trets el funcionament i la utilitat que té un accelerador d’aquest tipus.

L’ALBA, gestionat pel Consorci públic per a la Construcció… Llegeix més»

Esquiada a 4t d’ESO

Els dies 14, 15 i 16 de febrer els alumnes de 4t d’ESO van realitzar l’esquiada.

El primer dia es van aixecar ben d’hora per poder aprofitar i anar a les pistes, on els monitors els van distribuir en grups segons el nivell de cadascú. Al migdia van fer una parada per dinar, recuperar forces i seguir esquiant. La rutina era aquesta.

Van anar a Les Angles i a La Masella i hi havia una neu excel·lent.… Llegeix més»