Departament d'Ensenyament

logo news

1r d'ESO visita el MIBA

Enviada per admin el 16/Nov/2014 - 23:30

Dimarts 4 i dimecres 5 de novembre els alumnes de 1r d'ESO vam anar al Museu d'invents i idees de Barcelona.

Vam fer una visita per l'exposició del museu on vam veure invents molt interessants: un coixí que no ens impedeix sentir amb les dues orelles, unes ulleres d'aigua que nosaltres mateixos podem graduar ...

En la segona part de la visita vam fer un taller d'invents. Vam dissenyar i construir un prototip per llençar un ou des de metre i mig sense que es trenqui. Els resultats d'alguns grups van ser magnífics.

Us hem portat aquest vídeo

XIII Congrés Internacional de Ciutats Educadores 2014

Enviada per admin el 14/Nov/2014 - 21:24

L'institut Príncep de Viana ha assistit a la Cerimònia Inaugural del congrés que, des de dijous i fins diumenge, se celebra a la ciutat de Barcelona.

L'any 1990 Barcelona va acollir el primer Congrés i va impulsar la idea de ciutat educadora. Un entorn que, juntament amb la família i el centre educatiu, i a partir de valors com la creativitat, la inclusió i la participació, ha de treballar per aconseguir un projecte reeixit per a cadascun dels seus ciutadans.

Es pot seguir en directe

Un any més, la Regidoria de Dona i Drets Civils de l'Ajuntament de Barcelona, amb la col·laboració de l'Institut Municipal d'Educació (IMEB), posa a disposició dels centres educatius del municipi el cicle de cinema sobre els drets dels infants.

Coincidint amb el 25è aniversari de l’aprovació de la Convenció sobre els Drets de l’Infant i donat que el 2014 ha estat declarat l’Any Internacional de la Família, dediquen el Cicle de Cinema i Drets dels Infants d’enguany a pensar i debatre sobre la importància que té l’entorn familiar per al ple desenvolupament de l’infant com a persona.

Es tracta de posar en relleu el paper educador de la família –tingui la configuració que tingui- i la funció que té d’acompanyament respectuós i d’integració dins de la societat..

L'alumnat de 2n i 3r d'ESO assistirà a aquestes sessions de cinema, els dies 18 i 20 de novembre respectivament.

Estada tecnològica al Ripollès i Osona

Enviada per admin el 12/Nov/2014 - 21:10

Els alumnes de Tecnologia Industrial I i II de Batxillerat van gaudir els dies 5 i 6 de novembre de dos dies d'intenses activitats a les comarques del Ripollès i Osona. A un ritme trepidant van visitar, guiats per experts a cada instal·lació, el Museu Etnogràfic de Ripoll, La farga Palau, La central hidroelèctrica de Sant Quintí, la colònia Fabra i Coats a Borgonyà i el Museu Industrial del Ter.

Twitter PdV

Enviada per admin el 10/Nov/2014 - 20:03

Famílies i alumnes!! Companys i companyes!!

El curs passat vam començar piulant tots els comunicats per a les famílies, però us heu fixat que portem dos setmanes anunciant al nostre compte de Twitter les sortides i activitats que fem al centre?

Doncs no espereu més!! Feu-vos seguidors nostres i estareu al dia de tots els esdeveniments del PdV!!

Eleccions al Consell Escolar

Enviada per admin el 04/Nov/2014 - 18:17

En el següent enllaç podeu consultar les dades referents al procés per a la renovació dels membres del Consell Escolar del nostre centre.

Tardor Solidària 2014 - Connecta't a la Solidaritat

Enviada per admin el 03/Nov/2014 - 19:26

Com us anunciàvem fa uns dies, l'Exposició dels projectes solidaris dels centres educatius del Districte, que s'inaugurarà el divendres 7 de novembre a les 18.00h., al passadís de l'Auditori de Can Fabra, comptarà amb la presència del nostre institut.

Per anar fent boca us presentem el pòster que sintetitza el projecte que presentem.

Us hi esperem!!

Metropol'his

Enviada per ogodoy el 27/Oct/2014 - 18:57

Dins d'aquest festival de cinema i formant part de l'acte de lliurament de premis, divendres 24 d'octubre es va projectar als cinemes Filmax de Gran Via 2 el videoclip realitzat pel grup de 4t B del curs 13-14 de l'Institut Príncep de Viana.

Dues alumnes de 1r de BTX, Laura Girona i Noelia García, van ser convidades per Save the Children per tal que presentessin el clip i expliquessin en què havia consistit el programa de Drets dels Infants en què van participar al llarg de tres cursos acadèmics.

Moltes felicitats per la feina feta i moltes gràcies per la vostra implicació!!

Tardor Solidària 2014 - Connecta't a la Solidaritat

Enviada per admin el 25/Oct/2014 - 18:39

Us presentem el programa de l'edició d'enguany i us informem que, a més de participar en el Concurs d'espots publicitaris, aquest curs podreu trobar l'Institut Príncep de Viana a l'Exposició dels projectes solidaris dels centres educatius del Districte, que s'inaugurarà el divendres 7 de novembre a les 18.00h., al passadís de l'Auditori de Can Fabra.

Visita al centre de John Abbott

Enviada per admin el 20/Oct/2014 - 18:20

Avui ha visitat el nostre centre el pensador i expert en educació John Abbott, que imparteix la conferència Overschooled but undereducated. Getting the balance right a la Jornada de reflexió del Consell Escolar de Catalunya. L'han acompanyat Ferran Ruiz, President del Consell Escolar de Catalunya, i Jordi Vivancos i Susan Dreger, de l'Àrea TAC del Departament d'Ensenyament.

Li hem presentat alguns projectes del Príncep de Viana, hem compartit les seves experiències i ha conversat directament amb els nostres alumnes.

Feu clic si voleu més referències sobre John Abbott.

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

La frase de la setmana

"El pensament computacional és la nova alfabetització del segle XXI." Jeannette Marie Wing Titulada pel MIT (Cambridge). Ha estat en càrrecs directius a la  universitat de Mellon (Pittsburg) i a la Fundació Nacional per a la Ciència (USA). Actualment és vicepresidenta de Microsoft Research.

La Frase de la setmana

Els meus cursos al Moodle 2

No estàs matriculat/da a cap curs.

ELS NOSTRES LINKS

Web feta amb el Zikula