1. El batxillerat

S’ha de triar entre tres modalitats de Batxillerat, en funció dels interessos de cadascú: Modalitat de ciències i tecnologia, modalitat d’humanitats i ciències socials i modalitat d’arts.

Hi ha quatre tipus de matèries: matèries comuns, que ha de cursar tot l’alumnat, amb independència de la modalitat de Batxillerat escollida; matèries comunes d’opció, que s’han de cursar obligatòriament en funció de la modalitat triada; matèries de modalitat, i matèries optatives.

Quadre de matèries de batxillerat. Promoció 2024-2025

A primer de batxillerat, les matèries de modalitat obligatòria seran de 4 hores setmanals i la resta de matèries de modalitat de 3 hores setmanals. Les matèries obligatòries de modalitat són: “matemàtiques”, per la modalitat de ciències i tecnologia, les “matemàtiques aplicades a les ciències socials” o “llatí”, pels alumnes de la modalitat d’humanitats i ciències socials i “anàlisi musical” o “arts escèniques”, pels alumnes de la modalitat artística.

Les optatives de la franja 3, es podran triar independentment de la modalitat.

Quadre resum de les matèries de modalitat i optatives.

El Batxibac és un programa que permet cursar un currículum mixt en llengua francesa. Els alumnes, a més del títol de batxillerat, obtenen la titulació de baccalauréat (batxillerat francès) si superen una prova externa que es desenvolupa íntegrament en francès. Els alumnes que cursen batxibac, ho poden fer des de qualsevol modalitat, fent una part del currículum en llengua francesa i agafant les matèries de “Cultura i civilització franceses” i “Història Batxibac” a primer i literatura francesa a segon.

Quan es promociona o s’ha de repetir curs?

Es pot accedir a segon curs amb dues matèries pendents d’aprovar com a màxim.
Amb tres o quatre matèries de primer suspeses no és obligatori repetir curs. Es possible matricular-se de les assignatures pendents i d’algunes matèries de segon.
Amb més de quatre assignatures suspeses, s’ha de tornar a cursar primer un altre cop. A segon, si ens queden matèries penjades, no cal tornar a cursar les aprovades.

I després del Batxillerat què?

Un cop s’hagi superat el Batxillerat, es pot accedir a un estudi universitari o bé a un cicle formatiu de grau superior (on no es necessita la selectivitat)

Quadre de ponderació de les matèries de modalitat per accedir a la universitat.