El mural de l’escola 9d4t

EL PER QUÈ DEL LEMA “ARRELS I ALES” DEL MURAL DE L’ESCOLA 9d4t

Durant l’última setmana del curs 2015-16, tots els nens i nenes de l’escola 9d4t (des de p3 fins a 6è) van participar en la realització del mural de l’entrada de l’escola. El disseny triat pels mateixos alumnes, cercava que simbolitzés un mural “viu” que expressés la idea d’ evolució, inspirada en la idea de la frase de William H.Carter (periodista nord-americà del s.XX): “ Només podem aspirar a deixar dos llegats perdurables als nostres fills: un, les arrels; i l’altre, les ales”.

D’aquesta manera es volia expressar l’ideari de l’escola, partidària de les escoleses creatives i en constant evolució i que acompanyen els nens en el seu aprenentatge i creixement personal, donant-los eines que els ajudin en el seu desenvolupament, tant cognitiu com emocional, durant tota l’etapa de primària per tal que esdevinguin nens/es lliures, capaços i capaces de “volar” per ells mateixos.

En l’educació, les arrels son el símbol dels fonaments sòlids i models de referència que donen respostes segures i fermes a moltes qüestions de la vida. Amb les ales, es pretén aconseguir l’autonomia necessària per fer un bon ús de la llibertat. Per això, d’acord amb l’edat, però des de ben petits, hem de donar-los la iniciativa en la realització d’algunes tasques i confiar plenament en ells, concedint-los parcel·les d’autonomia. S’han de promoure la presa de decisions, apropiades a cada edat, i de les quals hauran de responsabilitzar-se, perquè d’aquesta manera vagin adquirint la capacitat d’exercir la seva llibertat. L’excessiva protecció o el fer les coses per ells, no ho afavorirà. En conseqüència, s’ha de deixar més marge a la iniciativa.

Així doncs creiem que el lema “Arrels i ales”, és el doble repte que resumeix la tasca educativa de les escoles avui dia.