SALVEM EL PLANETA

Els alumnes de 2n vam iniciar el nostre segon treball per tasques que està dedicat al Reciclatge, la Reducció i la Reutilització de residus.

Després de veure un tros de la pel.licula WALL-E vam estar parlant de la importància de tenir cura del nostre planeta i del que nosaltres podíem fer per posar el nostre granet de sorra.

wall-e_opt

Com que a la nostra escola ens van portar uns contenidors nous per reciclar, vam anar a veure on estaven situats i si s’estaven utilitzant.

contenidors-reciclatge-pati-escola-004_opt   contenidors-reciclatge-pati-escola-005_opt

I vam descobrir que a dins no tenien pràcticament res, en canvi les papereres del pati estaven plenes de tot tipus de residus barrejats. Per tant, els contenidors nous no s’estaven utilitzant i havíem de fer alguna cosa!!!

contenidors-reciclatge-pati-escola-003  contenidors-reciclatge-pati-escola-008  contenidors-reciclatge-pati-escola-032

Hem tingut la sort de trobar el camió de les escombraries i hem vist com l’escombriaire enregistrava amb un aparell especial el nostre contenidor de paper.

contenidors-reciclatge-pati-escola-022_opt

contenidors-reciclatge-pati-escola-023_opt  contenidors-reciclatge-pati-escola-024  contenidors-reciclatge-pati-escola-025

També hem anat a veure els contenidors de reciclatge del carrer per esbrinar on va cada residu.contenidors-reciclatge-pati-escola-013_opt

Després d’aquesta visita, a la classe hem pensat propostes de millora per tal de que a l’escola es redueixi, es recicli i es reutilitzi més. A informàtica hem fet uns eslògans que hem penjat per tot el pati de l’escola per recordar als nostres companys la importància de reciclar.

penjant-cartells-008

penjant-cartells-011penjant-cartells-012

Després de penjar els cartells els hem explicat als nens i nenes de primer, per a que sapiguéssin on podien reciclar.

img_2106

Hem tingut la idea d’escriure una carta a la Regidoria de Sostenibilitat i Medi Ambient de l’Ajuntament de Lleida, per tal de demanar algun incentiu per donar als alumnes de l’escola. I des de l’Ajuntament ens han enviat bosses de la compra per reutilitzar i imants per la nevera per saber on cal situar cada aliment.
presentacio-5e-2

Hem canviat els contenidors de lloc al pati de l’escola i ara són molt més visibles.

penjant-cartells-002  penjant-cartells-003

penjant-cartells-006

Per tal de saber classificar els diferents materials, hem sortit al pati de l’escola i hem fet fotos de diferents objectes per tal de classificar-los correctament.

dsc04555
FUSTA
dsc04551
VIDRE I METALL
dsc04553
METALL I PLÀSTIC

Hem passat una enquesta a tots els alumnes de 1r fins a 6è per conèixer els seus hàbits de Reutilitzar, Reduir i Reciclar a l’escola.

imagen-003

Ens ha visitat la deixalleria mòbil al pati de cicle inicial. Tots els nens i nenes del cicle hem pogut portar residus que no poden anar als contenidors de reciclatge de l’escola (cables, comandaments a distància, llums de Nadal, bombetes, cintes de vídeo i DVD, etc). Ha estat molt interessant.

imagen-011  imagen-023 imagen-024imagen-018

imagen-027  imagen-048  imagen-051imagen-004imagen-044imagen-030

Els nens i nenes de 2n estem presentant el nostre treball per tasques als diferents cicles de tota l’escola. I aprofitem per regalar als nostres companys i companyes els incentius que vam demanar a l’Ajuntament i que molt amablement ens van fer arribar. Moltes gràcies Laia!!!

Els nens i nenes d’educació infantil estan molt interessats en l’explicació que els hem fet sobre el reciclatge.

dsc04738

dsc04739

dsc04762  dsc04772   dsc04774

Els hi hem regalat una capseta per a que reciclin les piles i les portin a punt de recollida de piles ( a la nostra escola en tenim un!!!).

dsc04752      dsc04778

Als alumnes des de primer a sisè, a més d’explicar-los com cal reciclar correctament, els hem dit com poden millorar els seus hàbits després d’analitzar totes les enquestes i fer unes gràfiques. La conclusió general és que podem RECICLAR MILLOR i HO FAREM!!!

presentacio-5e-4   presentacio-5e-8

Per acabar el nostre treball per tasques, l’Ariadna i la Xènia (practicants de la Facultat de Ciències de l’Educació, Psicologia i Treball Social) ens han fet una activitat sobre com s’embruta l’aigua.

Per començar ens hem convertit en investigadors amb una targeta identificativa.

dsc04838

Després hem pensat amb què s’embruta l’aigua normalment.

dsc04840

dsc_0002_optdsc_0009_optdsc_0008_opt-1

I a continuació hem embrutat aigua amb alguns d’aquests productes (sabó, pasta de dents, sorra, oli, etc) fent hipòtesis de si es barrejaria amb l’aigua o no.

dsc_0018_opt   dsc04845dsc04843    dsc_0016_opt

dsc04844

dsc04847  dsc04848

A final les mescles han quedat així.

dsc04850

I hem començat  a analitzar què passa en cada cas.

dsc04852

Finalment hem comprovat les hipòtesis.

dsc04857

En la darrera sessió del nostre treball per tasques hem pensat com podíem netejar l’aigua. Amb diferents instruments: filtre de cafè, embut, colador i drap de roba, hem intentat separar l’aigua de l’altre producte amb la que l’havíem barrejat. Primer hem fet hipòtesis del que creiem que es separaria i del que no. I a continuació hem intentat separar-ho.

dsc05036  dsc05038

dsc05039  dsc05041

Per acabar, hem comprovat les hipòtesis que havíem fet veient quins productes es podien separar i quins no. La Xènia i l’Ariadna ens han explicat que als pobles i les ciutats es neteja l’aigua que gastem els habitants en les depuradores per retornar-la al riu.