LUCY, UN VIATGE PER LA HISTÒRIA

Cicle Mitjà està treballant la història i ha començat visionant una pel·lícula que els ha endinsat a l’època prehistòrica.

the-croods-8

La pel·lícula ens va fer descobrir aspectes reals i ficticis d’aquella època i ens va animar a buscar informació per a saber més coses sobre aquella època. També ens va permetre fer un resum de la pel·lícula.

I la Lucy… qui era la Lucy?

La Lucy va ser la primera homínida de la qual s’han trobat restes i a través d’ella ens vam endinsar en la prehistòria. Si voleu saber-ne més en aquest video en Dani i en Sulu ho expliquen en aquest video.

Vam decidir fer una cova ja que era l’habitatge típic d’aquella època, l’alumnat de 4t li va fer les pintures rupestres i 3r treballaria les eines, utensilis i vestits d’aquella època.

dscn1669

Abans de de començar a pintar era molt important fer una recerca de com eren les pintures, què pintaven i com es feien. I vam fer els primers esborranys.

dscn1775 dscn1776

dscn1668

Era el moment de passar a l’acció:

page

Si voleu veure el resultat final sense passar pel nostre històric passadís aquí teniu el resultat:

Vam anar més enllà i vam fer unes pulseres amb els dibuixos de la cova.

page2

A la ràdio de la nostra escola “Ràdio Carmanyola” també vam fer una petita tertúlia sobre el que havíem aprés:

Fent les eines i el vestuari de la prehistòria.

mosaic-1

Després de fer un pas pels romans i descobrir que eren uns grans arquitectes, ens vam endinsar en l’Edat Mitjana. Primer entre tots vam pensar que en sabíem i després va arribar la pel·lícula.

DESTINO DE CABALLERO

Resultat d'imatges de destino de caballero

Aquesta pel·lícula ens va ensenyar moltes coses de l’edat mitjana i a més a més ens ho vam passar molt bé!

L’element més representatiu d’aquesta època són els castells i després de buscar informació: qui hi viu, com s’hi viu, perquè es fan en llocs elevats, etc hem decidit fer el nostre.

Per grups es fa un castell, primer la recerca d’informació, després l’esbós i ja amb el material principal el castell.

anigif

Voleu veure el resultat final?

page

A més a més del nostre castells fets en grup n’hem realitzat un de molt gran aprofitant la columna del cos de l’ascensor per a decorar el nostre replà.

La societat de l’edat mitjana estava organitzada per estaments jerarquitzats. A la part més alta hi situem   els més privilegiats i a sota les classes menys afavorides. Això queda reflectit en la piràmide que hem construït.

piramide_opt

També hem fabricat espases i escuts que duien els cavallers decorant-los amb els nostres dissenys personalitzats.

mosaic-1

Després de l’edat mitjana vàrem estudiar l’edat moderna, època dels navegants, inventors i artistes rellevants. Nosaltres, els alumnes de 3r, ens vam encuriosir per la trajectòria dels següents personatges: Cristòfor Colom i Leonardo Da Vinci.

mosaic-2

Per encetar l’època moderna l’alumnat de 4t vam anar a visitar el museu Roda roda de Lleida.