JOAN MARAGALL

A 5è ens toca treballar l’escola com a projecte inicial.joan-maragall

La motivació aquest curs va ser doble: primer la sortida de convivència feta a Barcelona en què vàrem visitar a més de CosmoCaixa, l’Arxiu casa museu on va viure Joan Margall i segon, un dia de pluja a Lleida  i l’estl-arxiu-joan-maragall-com-a-eina-de-coneixement-de-la-historia-de-catalunya_largeat en què va quedar el pati de Pàrvuls.

Un grup de 5è va escriure una carta al Sr alcalde Àngel Ros per demanar-li millores i la sorpresa fou la seva resposta personal. L’altre grup de 5è també li farà una carta en finalitzar el projecte. Aprenem a ser agraïts!

dscn2064

Els altres temes que treballem al projecte parteixen dels interessos dels alumnes i també de la programació de les mestres. Així que són aquests:

• Plànols i mapes. Localització de l’escola amb el google maps.
  • Mesures de l’escola.
  • Població de l’escola.
  • Joan Maragall. Biografia. Obres
  • Canvis al llarg del temps
  • Racons d’escola
  • Els gegants de l’escola

Com que també fem geometria hem fet fotografies i amb el programa Dpaint les hem modificat marcant tipus de rectes.

alicia-1jade-1

mohamed-1dan-1

A Informàtica busquem la biografia de Joan Maragall i també poemes per aprendre i recitar. Alguns alumnes van anar a gravar-lo a Magical juntament amb els alumnes de 3r.

Vam treballar diferents maneres de representar l’escola des del logo, passant per les fotografies fetes per alumnes i les vistes des de l’aire. Així vam passar a dibuixar els plànols i per a iniciar-nos, representàrem el plànol de la nostra classe. planol

Amb el google maps hem localitzat bé l’escola i hem pres les mesures dels edificis.

A la classe de Matemàtiques calcularem perímetres i superfícies i també els representarem a l’escala.  planol-escola

Vam mesurar les dimensions dels quatre edificis de l’escola: Infantil, Principal, Annex i Menjador.

A continuació vam passar els metres a centímetres per treballar a l’escala 1:100 i en petits grups vam representar i  retallar l’edifici que ens tocava.

Properament,  muntarem un mural a la classe i a més cadascú va dibuixar-ne un per desar al folder del projecte.

dibuixant
infantil-100

Una altra activitat va ser treballar la població de l’escola. Quants alumnes hi ha?

Es va demanar  a la Rosa la llista dels alumnes de classe i vam fer un recompte de nens, nenes i també de les diferents nacionalitats.

dadespiramide

Es va recollir en una taula i després es va representar en una piràmide de població.També es va pintar en una mapa mundi els països on sortien les  diferents nacionalitats del nostre alumnat.

A Plàstica vam treballar el Logo de l’escola i el vam dibuixar. Serà la contraportada del projecte. També vàrem dibuixar el gegant Antoni i li vam arreglar les mans.

gegant-dimoni  gegant1 gegant2

Després vàrem entrevistar a les mestres Francesca i Rosa, per recordar com l’havíem fet ja que foren les nostres mestres durant tota l’educació infantil. Vam recordar el perquè el vam fer i alguna anècdota del procès.

Per acabar el projecte, amb l’ajut de la Srta.  Pili estem preparant una obra de teatre relacionada amb la nostra escola. Tots  som actors i actrius!

Preparant l’obra de teatre!

teatreb
 taetrea

El dia 20 de febrer hem rebut la visita de la Sra. regidora, Montse Parra,  5è i 6è li hem pogut explicar  els nostres projectes i fer-li alguna petició que ens sembla important per a la millora de la nostra escola i del barri.

Agraïm la seva presència i tanquem així el nostre projecte.

Fins aviat.