ELS NOSTRES HÀBITS ALIMENTARIS: FEM SALUT

Aquest darrer trimestre a Cicle Superior hem fet una tasca  conjunta sobre  “Els nostres hàbits alimentaris i la Salut”.

L’hem lligat amb l’estudi que es fa dels esmorzars a nivel de centre i amb altres àmbits curriculars.

Algunes de les activitats fetes són :

MENÚ D’UN DIA

Els alumnes del CS hem anotat tot el que hem menjat durant un dia. A classe hem omplert una taula amb els diferents aliments durant els diferents àpats i n’hem fet una reflexió. Cada un de nosaltres hem redactat un informe sobre com crèiem que havia estat la nostra alimentació durant el dia que hem pres com a referència.

La nostra companya Yasmin E de 5è A ha anat més enllà. Ens ha confeccionat aquest mural desprès d’haver analitzat les dades de cada alumne de la seva classe.

Ha fet un recompte de les diferents racions que havíem pres. Aquestes racions les ha classificat dins de les categories d’ hidrats de carboni, vitamines, brioxeria, proteïnes i làctics.

Ens ha exposat el seu treball a la classe tot comentant-nos-en els resultats:

• Només la meitat de la classe mengem fruita
  • Només un 33% mengem ,habitualment, verdura.
  • Consumin massa brioxeria. Un 85% de nosaltres en consumim.
  • Fem un consum adequat de proteïnes i d’hidrats de carboni.

En acabar, ens ha comentat que hauríem de consumir més fruita i verdura i que no havíem d’abusar tant dels dolços.

Ha estat una exposició molt interessant que ens ha ajudat en la nostra reflexió personal.

MOLTES GRÀCIES YASMIN!!

Alumnes 5èA

HUEVOS DE PASCUA

Los alumnos de quinto hemos aprendido a pintar huevos siguiendo la tradición de la religión ortodoxa gracias a la colaboración de la Sra. Ana , madre de Andrea Cristea.

En cinco boles , con agua caliente y dos cucharaditas de vinagre para fijar el color, disolvimos colorante alimentario de cinco colores diferentes. Seguidamente, cada alumno con su huevo duro , elegía el color con el que lo quería teñir y esperaba un par de minutos a que se secara. A continuación lo decoraba a su gusto.

La tarde de plática fue muy amena y divertida.

Agradecimos a la Sra Ana su asistencia con un obsequio un y un fuerte aplauso.

Alumnes 5è -B

L’HORT

.A l’escola tenim un hort i d’ell hem estudiat els ecosistemes, els cucs de terra i les plantes aromàtiques i medicinals.

De plantes aromàtiques i medicinals hem estudiat: lavanda,  romer, farigola i la menta. I hem fet una fitxa amb el suport d’una página web.

ELS IOGURTS!

Una altra gran activitat que hem fet i que ens ha portat al Congrés Anna Gené  per a comunicar ha estat l¡elaboració  de iogurt. Hem seguit tots els passos d’una indagació científica i ens han felicitat des de la universitat.

FUNDACIÓ RENAL ARNÓ

L’alimentació afecta directament a la nostra salut. El ronyó i tot el sistema s’han de cuidar. Es van fer tallers i a 6è vam construir rentadores- ronyó per comparar les seves funcions. Llavors les vam presentar a l’exposició de tota l’escola.

TEXTOS DE COMPRENSIÓ LECTORA

En les àrees de català i castellà hem treballat textos diversos i n’hem fet les comprensions lectores corresponents. Alguns dels textos són:

• “Aprendre a menjar bé”
  • “Nuestros hábitos alimentarios”
  • “La Pasteurització”
  • ” La dieta dels inuits”  i altres

ETIQUETES DELS PRODUCTES

A partir d’etiquetes de productes que hem portat , de lectures sobre el tema  ( els llegums) i de la visita a la cúpula dels aliments que va venir al centre, vam treballar el valors dels nutrients que tenen els aliments que prenem.

ESTUDI ESTADÍSTIC DELS ESMORZARS

Dins del projecte de centre dels hàbits saludables i esmorzar fruita els dimarts, a Cicle Superior fem l’estudi estadístic dels tots els cursos. A 5è  s’estudia educació infantil i a 6è , els cicles inicial i mitjà. L’objectiu és conèixer la realitat, comunicar resultats per millorar els hàbits a l’hora d’esmorzar.