HÀBITS SALUDABLES

Aquest curs a l’escola fem un projecte d’hàbits saludables. Una de les propostes ha estat esmorzar fruita cada dimarts durant tot el curs 2015-16.

Els alumnes de cicle infantil han recollit les dades durant el mes de novembre. Els nens i nenes posaven un gomet al tipus de fruita en un mural de la classe.

Els alumnes de cicle inicial i cicle mitjà han recollit les dades dels mesos octubre, novembre, desembre i gener. Aquets cursos han fet un estudi diferent, ja que han recollit la tipologia d’ esmorzars de cada dia de la setmana: entrepà, brioixeria, fruita, altres i res. La tipologia “altres” correspon a Actimels, sucs, patates, iogurts…

Posteriorment, a cicle superior hem fet un treball més matemàtic recollint les dades de tota l’escola, ordenant-les, fent taules de freqüències (absoluta), calculant mitjanes i modes, fent gràfics i finalment analitzant i comunicant els resultats.

Els alumnes de 6èB han fet cicle inicial; els alumnes de 6èA, cicle mitjà i els alumne de 5è, cicle infantil.

DSCN1007

A 6è hem treballat en grups cooperatius de 3 o 4 persones, un comptava, l’altre escrivia a l’ordinador, l’altre buscava el material. A partir del full de dades recollides pels cursos inferiors vam obrir un document  Word, vam inserir una taula i vam anotar les quantitats corresponents. Vam sumar i vam fer constar la freqüència absoluta, i després vam calcular la mitjana aritmètica arrodonint a les unitats.

DSCN1009 DSCN1010

Vam comentar les dades obtingudes, les vam passar al programa Excel i després vam fer gràfics variats (diagrama de barres i sectors en 2 i 3 dimensions).

DSCN1004

A continuació i per grups vam preparar una presentació per anar a les classes respectives a exposar els resultats i a donar unes recomanacions per esmorzar més saludablement. Vam portar un mural on hi havia la gràfica del curs i del cicle i els hi vam explicar tan bé com vam saber.

foto 1 web expo

foto 2 expo esmorfot0 3 web expo

Esperem que millorin els esmorzars a tots els cursos per a què tinguem hàbits més saludables!

Bon profit!!

Els nens de 4t hem volgut reflexionar sobre els hàbits saludables que tenim assolits, ja que a l’escola estem fent un estudi sobre els esmorzar saludables i això ens ha despertat la curiositat sobre els altres hàbits dels que hem sentit a parlar com ara:

• Alimentació.
  • Descans.
  • Esport.
  • Higiene
  • Postures corporals.

A partir d’aquí vàrem elaborar un mapa conceptual que va quedar així.

foto mural

En les següents sessions  ens varem distribuir en tants grups de nens com hàbits volíem treballar, vam buscar informació i vam decidir quina part exposaria cadascú. A més a més varem buscar imatges que representessin allò que exposaríem.

Ara us mostrem unes fotos per a què us en feu una idea.

dos grups ( joel -Aladgi )        DSC00338

El grup de l’alimentació i el que treballava els esports van elaborar una piràmide per explicar- se millor.

DSC00431_opt                                                  DSC00432_opt

En l’àrea de castellà vàrem treballar l’anunci publicitari i cada grup va enregistrar el seu spot publicitari per escoltar-se i millorar la seva expressió oral.

DSC00411_opt

Si voleu podeu obrir els vídeos de la nostra expressió oral.