Hola!. Som els alumnes de 2n de l’escola. Sabeu què? Fa pocs dies les nostres senyoretes van rebre un correu electrònic dels estudiants de la Facultat de Medicina de la Universitat!!!
Ens vam quedar molt sorpresos. Al correu ens demanen ajuda perquè es veu que havien mirat la web del curs passat i van veure que nosaltres havíem ajudat als nois/es de l’Institut Maria Rúbies de la Bordeta (jeje, ens hem sentit molt orgullosos…). Aquí teniu la foto del e-mail:
I és clar, ara tenim un problema nosaltres: haurem d’aprendre com és el cos humà per a poder-los ajudar, no?
Primer hem pensat que aquest noi potser té mal d’ossos i per això estem aprenent com és el nostre esquelet. A informàtica la senyo ha trobat un joc molt divertit on hem d’endevinar els ossos més importants del nostre cos.
A la classe de plàstica hem fet un esquelet. Primer l’hem retallat per la línia de punts, amb molt de compte, perquè si no sortiria malament. Després la senyo ens ha ajudat a confeccionar-lo.
Mireu que xulo!
Des de la Facultat de Medicina ens han enviat algunes radiografies i estem descobrint a quins óssos pertanyen, i si en trobem algun de trencat!!
També tenim a classe un esquelet per veure els nostres óssos en directe.
Ara ja tenim clar on tenim molts dels nostres óssos i en sabem el nom d’uns quants!!
Avui hem anat a la classe dels grans i la seva practicant, la Mar, ens ha explicat com funciona l’aparell digestiu.
Estem aprenent els noms dels òrgans de l’aparell digestiu i els aprenem a col·locar al nostre cos.
Avui la senyoreta Núria, la nostra practicant de 2n A, ens ha explicat el què és la sang, què hi trobem a dins i com funciona.
Primer, hem pogut veure una gota de sang a través del microscopi.
Després la Núria ha fet una maqueta i hem pogut veure: el plasma, els glòbuls rojos, els glòbuls blancs, les plaquetes i algun bacteri.
També hem esbrinat que la sang ens passa per tot el cos amb un experiment trobant-nos el pols.
Per acabar, hem descobert que tenim 2 litres de sang al nostre cos (els nens i nenes), els adults ,en canvi, en tenen 5. La sang es va renovant constantment i es crea a dins dels óssos.
Ens ha encantat descobrir totes aquestes coses de la nostra sang!!!
Avui dimarts, la senyoreta Ariadna, la practicant de 2n B ens ha ensenyat un munt de coses de la nostra boca.
Primer hem parlat de les nostres dents: quantes en tenim, com es diuen, la seva funció…
Els nens i les nenes hem anat dient per a que serveixen les nostres dents: per tallar, per punxar, per xafar… I a quines eines s’assemblen.
També hem experimentat amb els gustos que trobem a la nostra llengua i els localitzàvem en una llengua gegant.
Hem tastat sucre que era dolç.
Hem tastat la sal que era salada.
Hem tastat la llimona que era àcida.
I finalment hem tastat la tònica que era amarga.
A la boca també tenim el paladar.
I finalment les glàndul.les salivals que produeixen la saliva per poder empassar els aliments. També les hem situat a la nostra boca gegant.
Ens ho hem passat pipa descobrint la nostra boca !!!
Hem recollit radiografies del nostre cos per tal de reconèixer els óssos del cos humà i també hem fet un dibuix del nostre esquelet amb els diferents òrgans vitals.
Arrel d’experimentar amb el nostre gust, a la sessió que va fer l’altre dia l’Ariadna. Hem parlat dels diferents sentits que tenim i estem jugant i experimentant amb ells.
Les senyoretes ens han preparat la capsa del tacte on hem pogut tocar coses: suaus, aspres, rugoses, fredes, etc. Ha estat d’allò més emocionant!!
Com que ja teníem el tacte més que preparat hem acabant tocant una cosa: llefiscosa, freda, gelatinosa….!
Descobrir els nostres sentits està resultant ser una experiència enriquidora a més de molt divertida. I si no, mireu les següents fotos sobre la vista i l’oïda.
Sabeu que tots tenim un ull predominant, que és el que mana?
Podeu fer aquest senzill experiment a casa. Poseu-vos un rotlle de paper davant dels dos ulls i aneu-lo atansant fins arribar a un ull, serà el vostre ull predominant.
Sabeu que les persones que no tenen el sentit de la vista, i per tant són cegues poden llegir en el Sistema Braille que són uns puntets com les nostres lletres? Les capses de medicaments ho tenen.
Sabeu que totes les persones veiem diferent i hi ha persones que no distingeixen alguns colors i s’equivoquen amb el roig i el verd? Són daltòniques. Nosaltres ho hem fet tots perfecte!!
I vosaltres, veieu els nombre amagats?
Si ens falta un sentit, els altres el poden ajudar. Hem jugat a la “Gallineta cega”, sense veure hem endevinat qui eren els nostres companys i companyes. Ens han ajudat el sentit del tacte i de l’oïda (per què alguns reien!!).
També havíem de trobar a un company que feia un soroll amb un picarol!
Finalment, sense gaire ajuda li hem posat la cua a l’ase.
Ens ho hem passat d’allò més bé!!
Avui divendres, per acabar la setmana dels sentits hem experimentat amb el sentit que ens faltava: l’olfacte!!!
Les senyoretes ens han preparat diferents olors: cafè, xocolata, aigua, orenga, etc. I les hem endevinat quasi totes, la que més ens ha costat ha estat l’aigua perquè no té olor.
La xocolata ha estat molt fàcil d’endevinar, era una olor dolça!
L’aigua ha costat una mica, pensàvem que era una infusió.
El cafè ha estat molt fàcil d’encertar-ho.
L’orenga hem dit que era una herba: menta, etc.
L’olor de les crispetes l’hem identificat fàcilment.
L’olfacte ens dóna moltes pistes per saber si les coses es poden menjar o no!
Olorar la xocolata, ha estat un plaer….
I després, comprovar-ne el gust també…..divendres a la tarda amb un gotet de xocolata calenteta mirant la boira per les finestres…..
Mireu, mireu que divertit estem aprenent i gaudint a la vegada.
Avui, dilluns 12 de desembre han vingut els alumnes de la Facultat de Medicina!
Nosaltres, els hem explicat tot allò que hem après del cos humà i també les tres hipòtesis sobre la malaltia del seu pacient.
Finalment, els futurs metges ens han confirmat la nostra tercera hipòtesi, el pacient que es diu Josep i té 45 anys, té una malaltia al fetge! Ens han explicat que, per saber-ho, li han fet una prova que és diu anàlisi de sang.
Ara estem contents, el Josep, gràcies a la nostra ajuda i també a la dels metges de la Facultat, es podrà curar i es posarà bé.
Dins el treball per tasques,avui hem visionat un part. És molt important saber com hem arribat al món.
Per tal de recollir tot el què hem après,tots els nens/-es hem elaborat el nostre lapbook, que aquestes vacances portarem a casa perquè el vegin els nostres pares.