FEM BARRI

A l’escola ens ha arribat un correu electrònic d’una família que necessita informació de les escoles i del barri de la Bordeta. Tenen un nen de tres anys i l’any que ve començarà l’escola.

dsc04340

dsc04342

Per aquest motiu els nens i nenes de primer, aquest trimestre visitarem diferents establiments del barri.

Dimarts passat vam visitar la Verduleria on vam aprendre moltes coses.

dsc04213

dsc04240

Un cop a la classe hem fet memòria del què hem vist. Hem fet fitxes de vocabulari on hem escrit fruites i verdures i les hem pintat del seu color corresponent.

dsc04451_opt2    dsc04452_opt

dsc04454_opt1     dsc04455_opt

La setmana vinent anirem a visitar la carnisseria i la peixateria del plus. A la classe hem pensat què és el que ens interessaria saber i en quines coses en hi fixarem. A la pissarra hem escrit algunes d’aquestes preguntes.

dsc04663_opt

dsc04664_opt

Avui els nens i les nenes de primer hem visitat la carnisseria i la peixateria del Plus.

Hem pogut observar com trobem preparats els peixos i la carn al mostrador a punt de vendre.

Hem viscut en directe  com les peixateres i les carnisseres netejaven, pesaven, cobraven i entregaven el producte a les clientes abans de portar-ho a casa.

Ha estat una sortida mooooooolt interessant!!!!

Ens ho hem passat molt bé!!!!

dsc_0038_opt   dsc_0048_opt

dsc_0052_opt

dsc_0049_opt

dsc_0024_opt

Al arribar a l’escola hem fet una fitxa on havíem de relacionar quins productes obtenim de cada animal.

L’hem fet amb molt bona lletra i ens ha quedat molt xula.

dsc04780_opt  dsc04783_opt

Avui hem completat la fitxa d’un peix amb les seves parts del cos.

Hem descobert que cada aleta del peix  té un nom diferent segons en quin lloc està situada.

També hem fet una feina sobre tot el camí que segueix un peix des del moment  que el pesquen fins que el tenim al nostre plat a punt per menjar.

img_2442_opt

Hem après moltes coses.

2017-03-08-photo-00000740

img_2421   img_2422

Ahir pel matí vam anar a la floristeria i botiga de mascotes “L’oceller”, que està al nostre barri.

La M.Mar ens va explicar moltes coses sobre les plantes, les flors i els animals de companyia.

Ens va ensenyar una habitació on tenen molt ben cuidats ens les seves gàbies, diferents tipus d’animals com rèptils, ocells, peixos i petits mamífers.

Vam poder tocar una serp i olorar unes flors.

dsc_0049-2_opt dsc_0053_opt

dsc04890_opt

dsc_0025_opt

També vam veure com un rèptil es menjava uns cucs per esmorzar.

dsc04932_opt

Abans de marxar ens van donar dos detalls. Un conte sobre mascotes en anglès i un dibuix per pintar i participar en un concurs. Moltes gràcies!!!!

dsc04948_opt

Va ser una visita molt profitosa i divertida.

Vam gaudir molt!!!!

dsc_0038-2_opt

dsc04952_opt

Vam decidir posar-nos en contacte amb algú que fos expert en comerços de la Bordeta i vam localitzar a la Ica García Carmona.

La Ica va ser presidenta de associació de comerciants de la Bordeta durant 7 anys i secretaria durant 15 anys, des de 2002 que es va crear l’associació.

Va venir a visitar-nos a l’escola i ens va explicar un munt de coses sobre els comerços i sobretot va respondre a les nostres preguntes.

També vam visualitzar un vídeo molt interessant.

La visita va ser molt profitosa ja que ens vam fer una petita idea de com ha canviat el comerç en el nostre barri.

Ens ho vam passar molt bé!!

img_2457_opt1

Per finalitzar el nostre TXT hem donat resposta a la carta que havíem rebut del Miquel i la Maria.

L’hem pensat entre tots!!

img_2552_opt

carta_opt