Demanda d’atenció de l’alumnat amb discapacitat visual al CREDV- CRE ONCE BARCELONA
En el moment que s’observa que hi ha un alumne amb alguna dificultat visual que li condiciona aspectes de la vida escolar, accés a aprenentatges, relació, mobilitat, orientació… es pot iniciar el procés de detecció que valorarà l’existència o no de necessitats educatives específiques derivades d’una discapacitat visual greu.
En tots els casos, abans de fer qualsevol gestió, és necessari que es recullin els informes oftalmològics que hauran de ser actualitzats, com a màxim amb un any d’antiguitat, on haurà de constar el diagnòstic, l’agudesa visual i/o el camp visual. També és convenient adjuntar altres informes complementaris.
Si el primer contacte amb el servei el fa la pròpia família i/o professionals, es demana que disposin d’un informe oftalmològic de l’alumne i, a més, se’ls deriva cap al/a la psicopedagog/a referent de l’EAP que és el responsable de la demanda.
El/la psicopedagog/a de l’EAP de zona farà arribar l’informe oftalmològic i les Pautes d’observació per detectar discapacitats visuals degudament emplenades i amb les observacions pertinents, a la treballadora social del CREDV CRE ONCE Barcelona corresponent (enllaç a professionals i sectorització zones educatives)
Pautes d’observació per detectar alumnat amb discapacitat visual greu
- Pautes Observació Educació infantil
- Pautes Observació Educació Primària
- Pautes Observació Educació secundària
Resposta a l’EAP de zona de la demanda
La Treballadora Social de l’Equip Psicopedagògic del CREDV- CRE ONCE Barcelona dóna resposta a l’EAP de Sector una vegada valorades les pautes d’observació i l’informe oftalmològic, comunicant la decisió pertinent en cada cas: Inici del procés de detecció, demanda d’informació addicional, indicació d’orientacions o altres respostes.
Procés de detecció d’alumnat amb discapacitat visual: demanda i valoració (PDF)