Apadrinament lector 16/17

El dia 7 de novembre, el grup de 4t d’ ESO va començar l’apadrinament lector amb els nens i nenes de 1r de primària (3r d’ ESO ho farà el 14 de novembre amb el grup de 2n). Aquesta activitat anual forma part del Pla Lector del Centre, i és un projecte acollit amb il•lusió i entusiasme per tots els seus integrants.
L’activitat consisteix a fer que els alumnes de 3r i 4t d’ ESO facin de padrins de lectura, durant mitja hora setmanal, establint un compromís seriós de col•laboració, tot creant uns bons lligams afectius amb els seus fillols. Aquesta activitat està pensada per fomentar l’hàbit, l’aprenentatge de la lectura i millorar el procés lector donant responsabilitat a ambdues parts.

Per presentar l’activitat, vam fer un acte solemne en el qual fillols i padrins signen un compromís (Contracte de les parelles de lectura). Cada alumne es compromet a ajudar al seu fillol i a facilitar-li la comprensió de la lectura. El fillol, per la seva part, es compromet a actuar amb responsabilitat seguint les pautes del seu padrí.
Aquesta activitat es fa dins de l’ ambient tranquil de les classes. El padrí fa un seguiment de la lectura amb unes fitxes d’observació, en les quals anota les dificultats i avenços del seu fillol, intentant que les observacions siguin positives. Durant la sessió no només llegeix el fillol, el padrí també fa preguntes de comprensió sobre la lectura, ja siguin literals o interpretatives i, si cal, llegeix també el text per fer-li de model. S’intenta que el padrí ajudi el seu fillol en aquelles paraules on mostra més dificultat i li encomani el gust per llegir.

Alumnes i professores de 4t d’ESO

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *