Història

A finals dels setanta un grup de persones va iniciar una experiència de formació d’adults a Vilanova i la Geltrú.

• Històricament, eren els primers anys d’una transició esperançadora (1977), on les
    persones i els col·lectius reivindicaven drets fonamentals com l’educació. Fou en
    aquest marc i a finals dels setanta quan un grup de persones va iniciar una
    experiència de formació que va establir les bases de la futura escola. Es tractava
    d’un col·lectiu emprenedor que, tot i no disposar de grans recursos, no es va aturar.

Durant uns quants anys va ser un Aula de formació d’adults coneguda
com Escola d’Adults de Vilanova.

• Amb l’arribada dels anys vuitanta, l’escola va començar a créixer: cada cop més
    alumnes, cada vegada més necessitats. Si al principi n’hi havia prou amb una aula
    a una escola de primària, aviat va començar a fer-se palesa la necessitat d’un
    espai propi. L’escola va iniciar un pelegrinatge per diferents locals de la vila:
    Casa de Cultura, Carrer de la Fruita, Plaça del Pou, Plaça Ricart i, finalment al 1988,
    es va ubicar a La Paperera.

El Centre de formació de persones adultes Teresa Mañé fou creat oficialment al DOGC el 9 de setembre de 1997.

• Al 1988 es pot afirmar que l’escola consolida el seu projecte educatiu, així com
    el seu paper dinamitzador a la ciutat. Però encara s’haurà d’esperar fins l’any 1997
    perquè sigui reconeguda i nomenada centre oficial i es creï el Centre de formació de persones adultes amb el nom de CFA Teresa Mañé.

Transformació i canvis

• Amb el naixement dels centres cívics a la ciutat, l’escola es transforma de nou.
    Moltes de les activitats d’animació sociocultural són derivades cap els centres cívics
    i l’escola amplia la seva oferta formativa cap a la preparació dels accessos a la
    formació professional i la nova titulació de Graduat d’Educació Secundària (GESO)
    fins arribar a l’oferta actual.

La nostra oferta va dirigida a persones de més de 18 anys que volen formar-se culturalment, preparar-se acadèmicament o rebre instrucció bàsica per tal d’afrontar les exigències i reptes de la societat actual.

L’objectiu principal del centre és el desenvolupament de la persona, millorant la seva formació, potenciant les seves capacitats i ampliant el seu món de relacions.

Per tant, potencia un model d’educació de persones adultes centrat en les seves motivacions, necessitats i aspiracions.