L’EDIFICI

L’empresa  Colomina S.A va edificar l’escola l’any 1974 per 21 milions de pessetes.

L’edifici es va inaugurar l’any 1974, el dia 13 de setembre. A l’esdeveniment, hi van venir persones importants de l’època, a nivell polític i del poble. Van posar el nom de Luis Carrero Blanco perquè era el company i la mà dreta del General Franco.

Tot i tenir aquest nom, molta gent coneixia l’escola com “els  nacionals”.

Aquesta escola va ser dissenyada en la època de Franco.  Es va fer un disseny que servia per totes les escoles que es van construir en  aquella època.

Tot i tenir aquest nom, molta gent coneixia l’escola com “els  nacionals”.

Miquel que també era professor de mates, ciències naturals  i tutor de 8è. La seva dona, la Sra. Consol, era professora de plàstica i tutora de 5è.  La Montse Verdaguer recorda també a la Senyoreta Parente i la Senyoreta Cabarcos.

A les classes seien sempre de dos en dos i de cara a la pissarra. Eren aules molt plenes, d’uns 30 o 35 alumnes per classe. La Montse Verdaguer, mestra d’escola, de petita va venir a aquesta escola i ens explica que en aquella època les classes eren molt diferents. Molts professors explicaven un sol cop i si no entenies l’explicació, no la tornaven a repetir. Els càstigs eren durs i fins i tot ens pegaven. Però, no tot era dolent, a l’escola tenia una aula de ciències i experiments molt bona. L’escola ja tenia menjador i cuina,

PERÒ D’ON VE EL NOM DE JAUME BALMES?

L’any 1968, va començar el primer grup anomenat Jaume Balmes a l’edifici on ara hi ha l’institut.  Es va posar aquest nom en homenatge a Jaume Balmes, que era un important filòsof català, que va passar una llarga temporada a Sant Feliu de Codines.

Reportatges de llengua catalana de 6è: Eric, Moha, Biel i Iker.