PLA LECTOR DE L’ESCOLA

La lectura

• EL GUST DE LLEGIR

A fi de motivar els alumnes envers la lectura com a font de plaer , a tota l’escola s’organitzen activitats diverses, adaptades al grau de desenvolupament dels nens i les nenes i als seus interessos.

1. Tots dediquem els 10 primers minuts diaris a llegir llibres, còmics, contes, reportatges, revistes, diaris, etc.
  2. Es fan préstecs de llibres per dur a casa
  3. Es fan recomanacions de lectures entre els alumnes
  4. S’organitzen expositors temàtics als passadissos
  5. Es deixen les Maletes Viatgeres ( al Parvulari )
  6. Es comparteixen capses de contes
  7. Es fa difusió de les activitats de lectura i sobre contes que tenen lloc a l’entorn: Concurs Anton Navarro, Concurs Pilarín Bayés, els contes al Chalamanch, etc
  8. Els alumnes d’Educació Infantil gaudeixen d’una estona setmanal de l’espai de la Biblioteca Municipal on s’hi miren i els llegeixen  contes i en alguns ja els desperta la inquietud per la lectura.
  9. Alumnes de primària visiten la biblioteca municipal
  10. La biblioteca escolar esdevé un nou espai per a gaudir de la lectura, , fer recerca d’informació, fons de coneixements i espai per a aprendre. El curs 2017-2018 comença l’activitat: UN SOFÀ A LA BIBLIOTECA
  • ELS AMICS DE LECTURA

Els alumnes del Cicle Superior ajuden a fer lectors experts als seus amics del Cicle Inicial. A 1r es fan les parelles que es mantenen a 2n.

Les nenes i nens més grans de l’escola col.laboren en el procés lector dels més petits.

Els alumnes de 4t llegeixen contes petits als Elefants i les Girafes (de P5)

Els alumnes de 3r del Cicle Mitjà fan una lectura a les fosques als Esquirols i a les Granotes (de P4)

• AUTORS A LES AULES

El Departament de Cultura de la Generalitat obre anualment la convocatòria de sol.licituds d’autors a les aules. Cada any hi participem i ja ens han visitat el Ricard Bonmatí, el Pep Coll , l’Enric Larreula  i el Pep Albanell ( de pseudònim Joles Senell)

El 16 d’abril de 2013 ens va visitar a l’escola l’Enric Larreula, autor de molts llibres per a infants i joves. Tots els alumnes del centre el vam conèixer i ens va fer una sessió , que va variar segons l’edat. Vam estar molts atents i ens va agradar molt. Alguns portàvem un llibre seu que ens va dedicar.
El dimarts 18 de febrer de 2014 ens va visitar el Pep Albanell. Nascut a Vic el 1945, va créixer a La Seu d’Urgell. Escriu llibres per a nens i nenes signant amb el pseudònim de Joles Sennell. El van conèixer tots els alumnes de primària i va signar els llibres d’aquells que en portaven i estaven preparats per llegir. A cada cicle va sortejar dos llibres que els alumnes afortunats s’enduran a final de curs, després que els seus companys en puguin haver gaudit a la classe. La visita va ser una experiència molt enriquidora per a tots: alumnes i mestres.
Els Serveis Educatius dels Pallars organitzen itineraris de lectures mitjançant Maletes, promouen la visita d’algun escriptor a les escoles i gestionen els préstecs
Els alumnes de 2n han llegit “L’ESQUIROL RIC-RIC ” i els ha visitat el J.M. Roy.
Els alumnes del Cicle Superior han llegit “¡ESFUMA’T GAUDENCI!” i els ha visitat la Maite Carranza.
Curs 14-15 ens ha visitat la Lola Casas
Curs 15-16 hem tingut la visita del Jaume Cela i de la il.lustradora Sònia Alins.