EL PROJECTE CANTÀNIA

El curs 1989 – 1990 va néixer Cantània a partir de la voluntat de les mestres de música de les 9 escoles municipals de Barcelona de fer alguna activitat conjunta. L’èxit va ser tal, que l’any 2002 va començar a implantar-se a d’altres ciutats de Catalunya. Cantània és una activitat participativa dirigida a escolars de cicle mitjà i superior de primària. Cada temporada s’encarrega una obra nova per a un gran cor de nens i nenes, a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.

La cantata d’aquest any ha sigut cantada per uns 42.000 nens de 3r, 4t, 5è i 6è d’Educació Primària durant els mesos d’abril, maig i juny de 2017 a L’Auditori de Barcelona, El Vendrell, Figueres, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Sant Cugat, Vic, Vilafranca del Penedès, Càdiz, Parla, Saragossa, Sevilla, Valladolid, Guimaraes (Portugal), Biefeld (Alemanya), Koblenz (Alemanya) i Neustadt (Alemanya).

La nostra escola porta ja 4 edicions participant. Els nens i nenes de l’Escola Els Quatre Vents van cantar el passat dia 11 de maig, al teatre Àngel Guimerà del Vendrell.

Va ser una tarda inoblidable, on els alumnes van compartir escenari amb altres escoles  de la comarca, com per exemple: Teresina Martorell, Joan Perucho, Les Cometes, Ull de Vent,…

Els mateixos alumnes definiren l’experiència amb paraules tan maques com:

• Ha estat una experiència inoblidable i súper divertida.
  • Ha estat un dels moments més feliços que he viscut.
  • Ha estat molt bé i m’agradaria molt tornar a repetir-la.
  • Per a mi anar a Cantània ha estat una experiència inoblidable. Veure que tot l’esforç d’un curs ha valgut la pena ha estat molt gratificant.
  • Ha estat una experiència molt bona i difícil d’oblidar.
  • Ha estat molt emocionant perquè hem preparat les cançons molt bé.
  • Ha estat un projecte que mai oblidaré.
  • Ha estat molt divertit i a la vegada difícil.
  • Ha estat genial.
  • M’he sentit com un cantant professional.
  • Ha sigut meravellosa i divertida.
  • Ha estat bonica i he gaudit molt. A més ha significat: Passió amb els companys
  • Ha estat molt bonic, mai oblidaré aquesta experiència, que portaré al cor.
  • Ha estat una experiència única, inoblidable, irrepetible, extraordinària i impressionant.
  • M’ha agradat molt perquè conegut a altres escoles i ha estat un “show” guai.
  • M’he sentit molt orgullosa després de tot aquest treball que hem fet a les hores de música i després d’haver-ho pogut mostrar a tothom.
  • Cantània ha estat un somni fet realitat.

A més els nens i nenes de 6è volen aprofitar aquestes pàgines per agrair a qui fa possible que ells puguin viure aquesta experiència. Per això volen donar les gràcies a l’Escola Els Quatre Vents, als pares i mares i, en especial, a la mestra de música de 6è Marta Palau. A la que els nens i nenes li dediquen aquestes paraules d’agraïment:

• Moltes gràcies!!! Ja que gràcies a tu hem pogut gaudir d’una experiència única.
  • Gràcies per treballar dia i nit per a què podem gaudir d’aquest projecte.
  • Moltíssimes gràcies Marta per estar preparant-lo tot moltes estones i molt bé.
  • Gràcies pel teu temps i el teu esforç. Gràcies a tu hem gaudit molt de Cantània.
  • Gràcies Marta ja que sense tu no hi hauria Cantània a l’escola.
  • Gràcies per ensenyar-nos tan bé les cançons i per ser tan pacient amb nosaltres.
  • Moltíssimes gràcies per utilitzar temps per ensenyar-nos cançons, en compte d’estar amb la teva família.
  • Moltes gràcies per haver fet el somni realitat
  • Moltes gràcies per regalar-nos aquesta experiència.
  • Gràcies Marta per tot
  • Marta gràcies per la paciència. Tenim molta sort de
    tenir-te com a mestra, ja que eres la millor del món.
  • Moltes gràcies Marta per fer-nos sentir com uns cantants professionals.
  • Gràcies unir-nos com a grup i ensenyar-nos que amb el treball de tots el resultat és molt millor.
  • Marta gràcies per dedicar tantes hores a nosaltres. Tot el treball té recompensa i tu ho has aconseguit. Només puc dir-te GRÀCIES!!

MARTA