Petits – Treballem des de casa #EnsQuedemACasa

La pandèmia de coronavirus ens tindrà confinats a casa unes setmanes. Us proposem un seguit d’activitats setmanals. Paral·lelament a les propostes de cada setmana podeu realitzar la següent:

  • Diari personal del confinament:  Trieu una paraula o una frase per redactar les vostres vivències d’aquests dies, els fets més destacats de la vostra vida, etc… i recolliu-les en un diari. El podeu elaborar conjuntament tota la família.
  • Concurs Matemàtic Innovamat: des d’innovamat han dissenyat un concurs matemàtic amb problemes cada setmana i dos tipus de premis: un de setmanal per tots els participants i un final pels guanyadors de cada categoria. Per participar-hi només heu d’entrar a la web del concurs i inscriure-us.

SETMANES DEL 25 DE MAIG AL 5 DE JUNY 

Per aquestes pròximes setmanes us proposem:

  • Uns senzills experiments que trobareu clicant la imatge: 

 

  • Activitats relacionades amb l’UNIVERS: 

ENGLISH

Primer mirarem aquest vídeo per aprendre l’ordre dels planetes del Sistema Solar y el seu nom en anglès:

A continuació podeu realitzar les següents activitats:

MÚSICA 

Us proposo dues cançons per cantar:

  • Puja al meu coet:

  • El meu coet:

Heu vist mai que els astronautes viatgen a la nau espacial flotant? Doncs escolteu aquesta audició i imagineu que esteu dins la nau espacial viatjant a la lluna. Us haureu de desplaçar per l’espai com si estiguéssiu flotant i el vostre cos no pesés gens.

Heu observat mai el cel de nit? Si no ho heu fet, us proposo que ho feu alguna d’aquestes nits. I us fixeu en les estrelles, la lluna, etc. Com les veieu? Brillen? N’heu vist alguna de fugaç?

Amb aquesta cançó podeu fer els mateixos moviments que es fan al vídeo o també fer-vos massatges entre els membres de la família. Podeu seure a terra un al davant de l’altre (donant-vos l’esquena), imaginar-vos que l’esquena és un full on pinteu les estrelletes i pugeu i baixeu les mans quan s’indica a la cançó.

També podeu fer un dibuix del vostre cel estrellat. El que heu vist per la vostra finestra, balcó, terrat, etc.

EDUCACIÓ FÍSICA

Hola a tots i totes! Com esteu? En aquesta proposta de l’Univers proposo que us convertíssiu en brillants balladors i balladores! El següent vídeo us mostra diferents cançons i us explica de cada planeta que existeix a l’Univers.

I doncs, que haureu de fer vosaltres?
Trieu una cançó del planeta que més us agradi i haureu d’inventar-vos dos, tres o quatre passos de la cançó i després ens mostreu la coreografia a través d’un vídeo o en fotografies. Si us animeu i voleu fer més d’una cançó, endavant! Som-hi!

 

SETMANES DEL 6 AL 20 DE MAIG 

Us proposem unes activitats sobre els animals:

ENGLISH ACTIVITY: 

Primer mirarem dos vídeos: un sobre rèptils (reptiles) i altre sobre aus (birds).

A continuació trobarem dues activitats: una orientada per als petits i mitjans de la classe i una altra per als grans. Tot i així tothom pot fer les activitats que vulgui.

1. Dibuixos d’animals, amb el nom en anglès, per imprimir i acolorir. Us deixo aquí l’enllaç: https://drive.google.com/open?id=1p2xHR-Wys9gZboRVqvhAiXOikkMgD5RJ

2. Classifica: Aquí teniu una sèrie d’imatges d’animals amb el seu nom en anglès. Els haureu de classificar (retallant-los i enganxant-los) al grup corresponent (reptiles or birds). Us deixo aquí l’enllaç: https://drive.google.com/open?id=1ejaFwqvBULQaYerS6VVhrR7IOjzLXPqy

EDUCACIÓ FÍSICA

Hola a tots i totes! Encetem una nova activitat, aquest cop relacionada amb els animals, per continuar activant el nostre cos, recordeu que es molt important fer-ho! En aquesta tasca practicareu Ioga a través dels animals que us trobareu pel bosc i pel mar!

I, que és el ioga? És una disciplina que treballa cos i ment a parts iguals i que té molts beneficis. El ioga pels infants fomenta valors i hàbits posturals.

Com ho farem?

  1. El que es proposa es que anéssiu seguint els vídeos per anar realitzant les postures que us ensenyen els diferents animalets.
  2. Un cop fet, us podeu gravar en vídeo fent les dos o tres postures que més us hagin agradat i ens les envieu! Som-hi!

 

MÚSICA 

En aquesta activitat escoltareu molts animals i instruments musicals! Ho fareu a través d’ “El Carnaval dels animals” que és una obra musical escrita per Camile Saint-Säen. Té un fil conductor comú: els animals. L’obra la formen 14 peces indepentents, dedicades cada una d’elles a un animal que al meteix temps és representat per un instrument diferent.

Us proposem escoltar i representar alguns d’aquests animals. Els nens i nenes poden dramatitzar les històries, dels animals que més els agradin, tot escoltant la música. Els més grans poden dir els instruments que se senten.

Podeu gravar-vos representant l’audició que més us hagi agradat! Gaudiu molt de la música!

  • LA MARXA DEL LLEÓ: la introducció descriu com els lleons i lleones dormen dins dels seus caus, poc a poc es desperten i comencen a caminar, fins a desplaçar-se com si es tractés d’una marxa triomfant. Els lleons mostren les seves urpes afilades i les seves dents alhora que rugeixen.

  • GALLS I GALLINES: en aquesta audició podem diferenciar el piano (el gall que canta), els violins (les gallines que escatainen). Al final només queda una gallina que cada vegada escataina més ràpid i el gall, que la persegueix i l’atrapa.
    Els instruments que se senten: piano, clarinet i violí.

  • LES TORTUGUES: canviem del ràpid al lent de les tortugues. Treballant el ràpid-lent. Podem mouren’s lent com les tortugues marcant la pulsació de l’audició, comparant la velocitat amb l’audició anterior. Escoltant els instruments: corda i piano.

  • AQUARI: aquesta música ens transportarà al interior del mar. Podem desplaçar-nos com si estessim dins el mar al ritme de la música. Instruments treballats: corda, flauta travessera i piano.

  • L’ELEFANT: es desplaça com un animal gran i pesat que és. Destaca el so molt greu de l’instrument, que es pot relacionar amb la seva mida i amb la mida i el pes de l’animal. Podem escoltar el contrabaix i el piano.

  • CANGURS: ens posarem a la pell dels cangurs, animals que salten sobre les seves potes darreres i s’aturen per
    observar l’entorn. Els dos pianos simbolitzen dos cangurs que primer corren independentment i després s’apropen un a l’altre.

També podeu pintar i retallar o punxar una mascareta de cada animal per representar-los amb les audicions. 

Podeu, també, pintar aquestes fitxes. A partir de la pàgina 19 són per pintar.

SETMANA DEL 27 D’ABRIL A L’1 DE MAIG

INVENTEM ELS NOSTRES CIRCUITS DE CONFINAMENT!

Com bé sabem és molt important fer una estoneta d’exercici físic al dia, sobretot ara que passem moltes hores asseguts ja sigui, mirant la televisió, davant l’ordinador, quan fem els àpats, etc. Per això és molt important que li dediquéssim una estona a moure el nostre cos i el dels nostres petits i petites.

En aquesta part es proposa que inventéssiu un circuit per casa amb material casolà, és a dir, del vostre abast. Com s’està treballant la temàtica dels aliments, podeu aprofitar que alguns dels materials o objectes que utilitzéssiu siguin productes alimentaris (ampolles de llet, d’aigua, de refresc, fruits secs, fruita amb pell dura, etc.). Deixeu volar la vostra imaginació!

Ens agradaria que compartíssiu la proposta en tots nosaltres (enviant fotos o vídeos), així ens mostreu quins circuits fantàstics heu fet!

A continuació, podeu visualitzar un vídeo per si voleu agafar alguna idea per muntar el vostre. Endavant!

 

SETMANA DEL 20 AL 24 D’ABRIL 

DIADA DE SANT JORDI 

Com ja sabeu, aquest dijous és la Diada de Sant Jordi. Com que aquest any ho celebrarem d’una manera diferent, des de casa, us animem que escolliu una de les tres cançons i quan ja us la sapigueu, us podeu gravar i enviar-nos el vídeo. Animeu-vos, serà divertit!

“Sant Jordi” versió de la Dàmaris Gelabert 

“Rosa de Sant Jordi” del Grup Infantil el Ruc Català 

“Drac” de Jordi Tonietti 

 

SETMANA DEL 30 DE MARÇ AL 3 D’ABRIL

RECEPTARI

Trieu algun dels plats que heu ajudat a cuinar durant aquest dies. Farem un treball interdisciplinar que inclogui varies àrees:

– Llenguatge escrit o plàstic: Es tracta d’escriure la recepta, els ingredients i el procés. Feu algun dibuix que la il·lustri. Pels que encara us costa escriure feu dibuixos, o alterneu dibuixos i escriptura.

– Matemàtiques:

El pes: Potser haureu de pesar algun ingredient amb la bàscula. Mireu com es fa, que signifiquen els números que apareixen, en quines unitats dóna el pes. Pregunteu si teniu diferents bàscules a casa i per a què es fan servir. Peseu diferents objectes que tingueu a casa i anoteu el pes, observeu i compareu si tots els objectes que ocupen molt pesen molt, o si no sempre és així. Feu estimacions pensant primer quin pes aproximar deu fer cada objecte i després comproveu si us heu acostat. Segur que cada vegada ho feu millor!

El preu:  Pregunteu als pares el preu aproximat dels diferents ingredients. Jugueu a la botiga. Compreu, pagueu torneu el canvi. Pagueu les mateixes quantitats amb diferents monedes. Calculeu el cost de la recepta.

– Anglès: Com es diuen els ingredients en aquest idioma. Aquests links us ajudaran:

Imatge amb vocabulari en anglès sobrereceptes: https://englishlanguage4u.files.wordpress.com/2012/03/15-vocabulary-food-02.jpg

Si la paraula no es troba a la imatge es pot buscar a un diccionari online, recomanem:

–  C Medi: Classifiqueu els ingredients segons el seu origen animal, vegetal o mineral

– Música i expressió corporal:

1-. Escolteu la cançó en silenci.

2-. Aneu pensant quina coreografia us podeu inventar i, també la podeu versionar! Podeu afegir a la coreografia algun ritme inventat per vosaltres, utilitzant el vostre cos o algun instrument i/o objecte que tingueu per casa.

3-. I després ballar-la amb tots el que tingueu al voltant!

4-. I si voleu…us graveu!

Fruites i verdures (Dàmaris Gelabert)

Cançó del menjar bé  (“El Ruc Català) 

I  per deixar descansar la tablet,  els mòbils i els llapis també podem aprofitar aquets dies per adquirir rutines útils per tots els dies de la vostra vida, com ara: fer el llit i plegar el pijama, preparar l’ esmorzar i recollir la taula, treure la pols, ordenar l’ habitació, fer activitat física cada dia, aquells que encara us costi, entreneu-vos  a cordar les sabates, ajudar a plegar la roba.

Us recordem que al canal Super 3/33 hi ha un menú per poder escollir aquells programes o dibuixos animats que més us agraden ( Mic, Dinàmiks, Cucurota,els germans Kratt,  InfoK…) Us animem  a remenar i mirar!

PROPOSTA SETMANA DEL 23 AL 28 DE MARÇ

Anglès: Cançò sobre els oficis.

Valors: Una app per entendre les emocions

Música: Cançons, danses, intruments i ritmes. MÚSICA_A_CASA CLASSE PETITS

EDUCACIÓ INFANTIL

Activitats vivencials i manipulatives de lectoescriptura:

  • Segons el nivell escriure el seu nom tots els dies, el d’altres familiars, el dia de la setmana o la data completa.
  • Confeccionar el seu nom o altres paraules: podeu fer lletres, retallar-les per separat i guardar-les en una capsa. Amb elles poden confeccionar paraules
  • Realitzar de la grafia de les lletres amb plastilina, farina, sorra, etc. Als més petits els podeu fer la plantilla en un full.
  • Buscar les lletres i retallar-les de revistes i diaris i enganxar-les en un full.
  • Escriu frases o paraules sobre el que vulguis. Podem demanar al nen que faci un dibuix sobre el que ha escrit.
  • Caçadors de paraules: Posar cartells per la casa perquè l’alumne els pugui caçar i escriure en una fulla.
  • La caixa de les lletres. Buscar objectes de casa que continguin una lletra determinada i posar-los a la caixa. Podeu canviar de lletra cada dia.

Reviseu fotos en família: Es tracta d’una tasca transversal on es pot treballar el llenguatge oral i escrit, l’expressió artística, l’ordenació temporal, la memòria, el coneixement d’un mateix i de l’entorn i tot el us porti la curiositat i la imaginació de l’infant. Podeu revisar fotos familiars i crear una línia del temps personal, datant aquells esdeveniments més significatius, anècdotes, etc. Feu servir mig full per cada esdeveniment important, feu un dibuix i ajudeu als infants a escriure o copiar una paraula o frase per cada esdeveniment (us heu d’adaptar a la capacitat de l’alumne). Repartiu els esdeveniments entre tota la setmana i cada cop que reprengueu la tasca, feu-los explicar el que han fet amb anterioritat. Deixeu penjat els esdeveniments que aneu completant en una paret. Podeu jugar a desordenar-los i que els tornin a ordenar cronologicament, a amagar un i que encertin quin era, etc. Quan tingueu l’activitat completada, feu una tapa i grapeu-lo. Serà un record molt bonic.

Activitats en línia: També us recomano que diàriament dediqueu un temps a realitzar alguna activitat en línia. En aquest apartat podeu trobar recursos educatius útils i de qualitat.