Trobades Esportives Cicle Mitjà

L’alumnat de CM han reprès les Trobades Esportives que es realitzen cada any a Berga i on es troben amb l’alumnat dels altres centres de la comarca. Després de l’aturada dels darrers anys, la represa ha estat tot un èxit! La diversió ha estat assegurada i tot just plegar ja demanaven quan les tornaríem a fer.

Les nenes i nens de 3r era la primera vegada que les realitzaven i estaven pletòrics! A 4t, va passar el mateix, molta il·lusió i alegria.

Així que, a esperem amb candeletes la propera edició! Salut i esport!

Sortida CdA Pau Casals

L’alumnat de Cicle Mitjà vam anar d’excrusió al Camp d’Aprenentatge Pau Casals del Vendrell. L’activitat consistia en fer un enregistrament sonor (gravació) d’una cançó de forma professional en un estudi de gravació.

També vam descobrir tècniques de trucatge que s’utilitzen en els enregistraments i vam experimentar amb el so.

El CdA Pau Casals – El Vendrell va oferir l’ espai, la maquinària, l’assessorament i la producció per dur a terme la gravació del tema “Em dones força”. Una versió de la cançó original You Raise Me Up que van cantar al disc de la Marató de TV3 l’any 2011, el Sergio Dalma i l’escolania de Montserrat. La podeu escoltar al següent enllaç.

També vam dissenyar portades pel disc físic de l’enregistrament.

Va ser una experiència molt enriquidora i molt divertida.

Scratch: Animació del nom

Les dues primeres sessions del taller 4 dels grans les hem dedicat a conèixer el programa Scratch de programació i a fer una petita animació del nostres noms. Després d’això iniciem un altre projecte que ja us explicarem. Voleu veure les animacions que hem fet?

Clica… Llegeix més»

L’esport de Puig-Reig

El Bàsquet i Futbol de Puig-Reig
El bàsquet i el Futbol de Puig-Reig són bastant coneguts al poble.

1. Futbol és un esport bastant conegut en aquest poble, el club de futbol de Puig-Reig té un himne molt divertit. Les categories són: escoleta, pre-benjamí, benjamí, aleví, infantil, cadet,… Llegeix més»

NOVES TECNOLOGIES

Les noves tecnologies poden arribar a ser perilloses,
ja que cada cop hi ha més informàtics que els paguen per aconseguir la teva informació.
Per això has de anar… Llegeix més»

Let’s clean up Europe!

Avui els nens i nenes de 5è i 6è hem anat a la zona del camp de futbol a recollir deixalles. És una activitat que es diu “Let’s clean up Europe” que fan totes les escoles i algunes associacions. Hem recollit tot tipus d’escombraries com… Llegeix més»

COMENÇAR ABANS DE L’ESCOLA

El conseller d’escoles va dir que potser començaríem abans l’institut i l’escola. Els hem preguntat a uns quants companys de classe i no el hi agrada. Creiem que necessitem temps per descansar. Els hem demanat als professors què en pensen.
Salvador Moles: El Salvador ens ha… Llegeix més»

FEM PLANTER

Avui hem fet una xerrada sobre com fer planter per l’hort. En arrel nua, és a dir en safates i sense terra, i en pa de llavor, és a dir en oueres amb terra.

Ens  han explicat també com plantar les llavors a l’hort, quina distància hi ha d’haver entre les llavors, quines llavors no va bé plantar-les juntes i altres informacions.

La llavor de carbassa la plantem amb la punxa avall, la podem enfonsar 2 cm o el que medeix la llavor. Necessita 1m de distància entre llavors i la podem plantar a l’abril.

L’escarola té le llavors molt petites, es pot plantar a ruixat, és a dir llençant-la a l’hot. En planter podem posar 2-3 llavors juntes i separar les millors per transplantar-les.

La maduixera aguanta el fred, però no vol molta aigua, sí la terra humida. No li va bé estar amb la patata, la carbassa, el carbassó, el tomàquet, l’esbergínia…I fa peduncles per escampar-se i fer noves maduixeres. S’escampa i necessita 50 cm entre planta i planta per poder-se escampar. Un cop surti l’arrel al peduncle el podem tallar i transplantar.

Hem observat les seves llavors amb les lupes, i hem vist uns filets, seran les arrels o les tiges?

Hem posat en marxa un experiment amb les llavors de les maduixes per veure si ens creixen maduixeres! Les hem humitejat i les hem plantat en oueres. A veure què passarà!

La llavor de carbassó era de color verd! Creiem que és per diferenciar-la de la de carbassa, doncs s’assemblen molt. Separarem les llavors uns 40 cm. El podem plantar a partir de març a la primavera,  li agrada la calor, vol 15 graus o més e temperatura per anar bé. Fa una flor carbassa molt bonica. Ens han dit que li hem d’escapçar la punta de la planta perque faci més carbassons. Ho provarem.

Aquí teniu les fotos d’aquest trimestre

Us deixem algunes fotos d’aquesta activitat fotos aquí.

DE L’HORT A L’AULA

Els i les alumnes de cicle inicial hem anat a l’hort i hem recollit mostres de diferents fulles i flors. Les hem posat a la safata i les hem observat al natural i amb la lupa binocular. Les hem dibuixat al natural i també la imatge que hem vist ampliada  a la lupa. Que boniques són!

Ens ha agradat molt aquesta activitat, segur que la tornarem a repetir!

Us deixem l’enllaç de la carpeta de fotos del segon trimestre, on anirem penjant més fotos.