Treballem la PAU a les AIS

Amb motiu del dia Escolar de la No-Violència i la Pau els alumnes de primària de les AIS han treballat a partir del conte “ El árbol de la Palabra” una sèrie d’ activitats que els ajudaran a través de les emocions a entendre el concepte de PAU.

Preguntem : ‘què és la Pau?’ Aquesta qüestió és molt difícil de respondre i, sobretot, pels nostres alumnes. La Pau és allò que percebem quan ens trobem bé, quan tot està tranquil i ens sentim estimats, protegits…

Vam decidir iniciar la sessió a partir d’ un conte anomenat “ El árbol de la Palabra “ en el qual es fomenta el diàleg per tal de poder viure en Pau ( amb nosaltres i amb els altres ). Aquest diàleg ha de fluir tant si estem contents, enfadats, tristos o preocupats.

Com podem ajudar als nostres alumnes a que dialoguin? a que ens expressin l’ emoció que estan sentint en aquell moment? a que trobin la Pau?

Després d’ explicar el conte, parlem de que seria interessant tenir un arbre en el qual poder expressar com ens sentim en cada moment però tots comenten que no els agrada parlar amb els altres del que els passa. Entre tots busquem una estratègia per tal de fer entendre als altres com ens sentim.

Decideixen triar 4 arbres del pati i identificar-los amb una imatge. Aquesta imatge té un nom. Depenent de l’ estat d’ ànim de l’ alumne aquest seurà sota un arbre o un altre i així els seus companys i professors sabran com es senten i si volen parlar o no en aquell moment.

Els noms i les emocions triades són les següents:

• Arbre spa: quan no vull que em parlin, quan necessito estar tranquil, sol.
  • Arbre Grinch: quan estic molt enfadat. No vull parlar, necessito temps.
  • Arbre “ploron”: quan estic trist
  • Arbre musiquero: quan estic content

I així és com a partir d’ ara intentarem gestionar les emocions dels nostres alumnes fins que arribin a poder dialogar en qualsevol lloc sobre què els hi passa.