La ZER entra a formar part del programa d’innovació STEAMcat!

La ZER té com a objectiu impulsar i potenciar molt més les àrees STEAM (Science-ciència, Technology-tecnologia, Engineering-enginyeria, Art-art i Mathematics-matemàtiques) a través del treball per projectes. El curs passat es va presentar un avantprojecte amb una idea de treball, juntament amb un vídeo de presentació, que va ser acceptada des del programa a nivell de Catalunya, i que ens ha obert la porta a poder entrar i formar part d’aquesta proposta d’innovació.

Aquest programa promou:

• Augmentar les vocacions cientificotecnològiques i matemàtiques especialment en dones i contextos socials desafavorits.
  • Reforçar el procés d’orientació de l’alumnat envers als estudis i professions de l’àmbit STEAM en termes d’equitat i en totes les etapes educatives.
  • Millorar l’habilitat per entendre i interpretar un món cientificotecnològic i matemàtic.
  • Millorar la percepció social de les àrees STEAM.
  • Millorar l’actitud personal cap a l’aprenentatge de les àrees cientificotècniques i matemàtiques, en el conjunt de l’alumnat des de l’educació infantil fins a batxillerat.
  • Incrementar l’aplicació de metodologies d’aprenentatge transversal, generadores i vehiculars de coneixement compartit entre els diferents àmbits científic, tecnològic, artístic i matemàtic que fomentin el pensament crític i la creativitat.
  • Promoure la creació d’aliances entre els centres educatius, els agents de l’àmbit cientificotecnològic i l’entorn proper mitjançant la realització d’activitats relacionades amb problemes socialment rellevants.
  • Compartir la investigació com a docents i la pràctica reflexiva entre els membres de la comunitat STEAMcat.

Durant tres anys, el programa farà un seguiment i un treball intensiu a la ZER:

• El primer, per a dissenyar i planificar una bona proposta.
  • El segon, per a implementar la proposta.
  • I, el tercer, per fer una avaluació de tot el procés, i ajudar a elaborar una memòria del treball fet per garantir una continuïtat del projecte de ZER de bona qualitat.

Al llarg de tot el procés, hi haurà un grup impulsor de mestres que es reunirà cada dimecres per rebre formació i assessorament. Tots els aprenentatges es traslladaran a la resta del claustre tot creant xarxa per anar establint aquesta metodologia amb visió STEAM a l’aula amb l’alumnat.

Al final d’aquest trajecte obtindrem un reconeixement de centre innovador.

Si voleu saber-ne més, us deixem l’enllaç de la web oficial STEAMcat perquè pugueu disposar de tota la informació: https://projectes.xtec.cat/steamcat/

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *