ZERO residus, recicladors!

Els alumnes de l’Escola Josep Mañé estem molt preocupats per les conseqüències de l’excés de contaminació que hi ha actualment al nostre planeta i hem plantejat diferents projectes com agenda 21 de Lleida, el concurs de jocs creatius de llengua catalana i altres per promoure hàbits de vida saludable que esperem tinguin molts bons resultats. Amb la col.laboració de les famílies hem inventat uns jocs cooperatius per reciclar més i millor. Aquí us deixem alguna imatge de tot el que hem fet!

LA VACUNA DE LA PAU I DEL BON TRACTE.

Els nens i nenes d’infantil de l’Escola El Vilot de Sucs hem estat preparant una vacuna per combatre el “FEOVIRUS”: el virus de la violència que no ens porta res més que problemes.

Avui dimecres 20 de març hem fet una campanya de vacunació a tots els nens i nenes de l’escola . Amb aquesta vacuna volem que REFLEXIONEM en què podem fer cadascú per aconseguir un millor tracte i ser tots més feliços.

L’equip mèdic vol felicitar a tots els companys i companyes per la seva participació… ara només cal que la vacuna comenci a fer efecte.

MÉS FOTOS DE LA CAMPANYA DE VACUNACIÓ

MÚSICA EN DIRECTE

Hem tingut la sort d’escoltar música en directe.

Una de les nostres alumnes toca molt bé el violí i avui ens ha fet un concert, amb el qual hem gaudit moltíssim. Hem escoltat tres peces musicals i una d’aquestes molt coneguda per tothom “Boig per tu” (Sau)

Creem una turbina !

Després d’haver vist la pel·lícula ”Energia 3D” vam decidir continuar investigant sobre el tema que ens van plantejar. Per seguir treballant les energies renovables vam fer un experiment que consistia en la creació d’una turbina per tal de veure com l’aigua era capaç de moure-la i que aquesta transportés energia a un generador. Aquest és el principi bàsic de les centrals hidroelèctriques

Per fer aquest experiment vam utilitzar taps de suro i petites peces de plàstic que com les pales de la turbina.

Vam experimentar amb la turbina i vam veure que bufant també podíem fer-la girar i vam aprofitar per explicar que el vent també pot ser utilitzat com energia a les centrals eòliques.

Un cop vam tenir la construcció feta, vam anar a provar-ho a l’aigua!

Aquí us deixem unes fotografies del procès i el resultat final!

Els oficis

A la classe de Cicle Inicial hem estudiat els oficis. Per acabar el projecte, hem reflexionat sobre les activitats que hem fet i ho hem escrit a un padlet. Aquí ho podeu veure:

La Vella Quaresma

La Vella Quaresma ha arribat a Gimenells. Aquesta senyora és un calendari. Té set cames i cada cama és una setmana. Quan totes les cames hagin estat tallades arribarà el dia de La Mona!!

Carnestoltes 2019

El Carnestoltes va arribar, i una gran gresca es va formar! Us mostrem unes imatges de la festa que vam fer el passat divendres a Sucs. Esperem que us agradin!

Projecte Pati

L’AMPA de Gimenells està treballant per millorar les instal·lacions del pati de l’escola. Junts col·laboren per reunir fons per comprar nous equipaments, aconsegueixen la partcipació d’entitats i treballen per construïr i millorar les instal·lacions que ja tenim. Els nens i nenes s’ho han passat bé treballant i més que ho faran quan en gaudexin. Aquest esforç s’ho val!!!

Fem ballar l’agulla de la brúixola

Els alumnes de CM i CS de l’escola de Raimat hem descobert que electricitat i magnetisme van de la mà gràcies al repte proposat al projecte Missió Alba.

Hem muntat uns circuits elèctrics en equip i després hem observat com aquests exerceixen una força magnètica que fa ballar l’agulla de la brúixola. Amb el imants que ens va portar la Lucia hem experimentat que també fan ballar les agulles de les brúixoles i aquestes deixen d’assenyalar el Nord. Ens ho hem passat molt bé!

Bàdminton Cicle Mitjà

Hola !

El dia 3 de febrer vam celebrar la competició anual de bàdminton amb els alumnes de Cicle Mitjà.

Vam passar u matí molt agradable i participatiu. Tots i totes van jugar un mínim de 3 partits individuals i també un altre mímim de parelles.

Evidentment els que es classifiquen fan més partits.

M’encanta veure els partits de Cicle mitjà i veure els mateixos alumnes quan fan sisè. El progrès és espectacular!

Us poso la classificació i un enllaç per veure les fotos.

Fotos bàdminton Cicle Mitjà 3 de febrer

Classificacions

Individual Masculí: Jesús Vela
Individual Femení: Itzíar García
Parelles Masculí: Jesús Vela Pau Sánchez
Parelles Femení: Ares Alegre Itzíar García

Bàdminton Cicle Superior

Hola !

El dia 2 de febrer vam celebrar la competició anual de bàdminton amb els alumnes de Cicle Superior.

La participació dels alumnes va ser fantàstica i es van veure punts espectaculars i partits maquíssims i emocionants.

Us poso la classificació i un enllaç per veure les fotos

Fotos bàdminton Cicle Superior 2 de febrer

Classificacions