BENVINGUDA CURS 2019/20

L’EQUIP DE MESTRES US DÓNA LA BENVINGUDA A FAMILÍES I ALUMNES A UN NOU CURS, DE BEN SEGUR, PLE DE REPTES EMOCIONANTS!

I EL NOU EQUIP DIRECTIU DE LA ZER PONENT ENS POSEM  A DISPOSICIÓ DE LA COMUNITAT EDUCATIVA PER EMPRENDRE UN CAMÍ PLEGATS.

CAP D’ESTUDIS: OLGA MORRERES

SECRETÀRIA: ELI MARTÍNEZ

DIRECTORA: SUSANA MARQUILLES

Fem oli essencial d’espígol

Els alumnes de cicle mitjà de l’escola Sant Isidre hem fet oli essencial amb l’espígol de l’hort. Després de cuidar la nostra  planta durant molt de temps, hem pogut aprofitar les seves flors per fer olis aromàtics. Hem descobert que la lavanda té propietats digestives en infusions i que és molt bona per curar el dolor muscular  i per les picades, cremades… Ens ho vam passar genial fent-ho!!

Mireu què bonics ens ha quedat!!

BICICLETADA RAIMAT

Aquesta és una de les activitats més esperades del curs, aquí us deixem un tastet de la bicicletada pels voltans de Raimat. Us animem a venir a descobrir-los.

Merci mestre!

Truites amb espinacs i alls de l’hort

Els alumnes de 3r i 4t de l’escola de Gimenells hem pogut tastar un tros de truita d’espinacs i un altre d’alls del nostre hort, les hem acompanyades amb pa torradet i sucat amb tomàquet. Uns quants no havíem tastat mai la d’alls i ens hem portat una sorpresa…… mmmmmmmm, estava boníssima!!!! Ha estat un molt bon esmorzar, tant de bo poguéssim repetir-ho!!
Us deixem unes fotos per a que les vegeu.

AFANOC

Hola, quan hem arrribat a l’escola ens hem trobat una grata SORPRESA: els alumnes de Cicle Inicial van posar una paradeta de xuxes i van recollir 20 €… els hi farem arribar  als voluntaris d’AFANOC…

Recollida Solidària

Hola, els alumnes de cicle Mitjà de l’escola Sant Isidre de Gimenells van fer un recollida solidària per AFANOC…i van recollir 111,71€  i els hi van fer entrega a l’associació AFANOC de Lleida.

Sortida Montserrat

SORTIDA A MONTSERRAT

Montserrat és un massís muntanyós de Catalunya, situada a cavall de les comarques del Bages, l’Anoia i el Baix Llobregat.

S’hi aixeca el monestir de Montserrat, una abadia benedictina consagrada a la Mare de Déu de Montserrat, una mare de déu trobada.
La Mare de Déu de Montserrat, coneguda… Llegeix més»

El mural de l’escola de Gimenells

Aquest curs l’AMPA, juntament amb l’artista Joan Turu, ens han fet un gran regal, a l’escola i al poble.

Després d’explicar-nos com és la seva vida d’il.lustrador, en Joan va proposar a tots els nens de l’escola que fessin un dibuix. Van dibuixar animals, l’hort de l’escola i la natura que ens envolta, l’espai, els llibres i les aules, superherois, de tot! També van escriure frases que parlaven de l’escola.

L’equip de mestres, amb l’AMPA i en Joan, vam mirar tots els dibuixos i frases i entre tots vam decidir com els podiem representar al mural que voliem fer a la façana. Llavors en Joan va començar a dibuixar i a fer la seva màgia a la paret.

Un altre dia, vam orgarnitzar les nenes i nens en equips per pintar tot el mural, ajudats per mestres, pares i mares, i tots dirigits per en Joan. Un cop va estar pintat, en Joan va fer més màgia, perfilant i ombrejant. Va ser fantàstic treballar amb ell, ens ho vam passar tots molt bé, i ara estem encara més orgullosos de la nostra escola, perquè encara és més bonica.

Voleu veure’n les imatges? premeu sobre la foto:

Sortida a l’Espluga de Francolí

P3, P4 i P5 hem fet un viatge al passat i hem vist com vivien, com feien foc, com caçaven, com feien cabanes i com pintaven les dones i els homes prehistòrics.

També hem vist nens i nenes jugant, perquè a la prehistòria també jugaven!!!

Cliqueu la imatge per veure més fotos.

MUNTANYA DE MONTSERRAT

Les escoles fan aroma de fi de curs i un fi de curs sense sortida no és ben bé final així que, per acomiadar aquest any escolar, els alumnes de CM i CS de la ZER hem fet una visita a la “moreneta”.
La muntanya de… Llegeix més»

Que no pari l’hort!

L’hort de l’escola és un no parar, aquest setmana hem fet fora les faveres i hem deixat els fruits, les faves a secar. Volem observar si ben seques el proper curs les podrem fer germinar.
A un dels palots vam posar… Llegeix més»

Projecte Medi Ambient

La Greta Thunberg ens ha inspirat per fer aquest projecte. Vam pensar que la millor manera per fer difusió de la emergència que suposa la crisi climàtica era fer cartells i fer-ne difusió.

Pels alumnes de Cicle Inicial és molt important que mireu aquest vídeo, i preneu consciència de cuidar el món que els deixarem en herència. És responsabilitat de totes i tots!!

L’hort comença a donar els seus fruits

Aquest dimarts el Cicle Mitjà de l’escola de Gimenells vam fer un esmorzar saludable. Primerament vam anar al nostre hort a collir els enciams i la ceba i, juntament amb diferents aliments que vam portar de casa, vam preparar amanides per tot el grup. En acabar vam sortir  i ens la vam menjar a l’aire lliure. A més, vam poder fer un tastet d’olives dels padrins de l’aula.

Mmmmm….. ens van quedar boníssimes!!!!

Aquí us deixem una petita mostra:

Costums d’arreu del món

Aquest dilluns, el Mario i el Tommy de l’escola de Gimenells, ens van portar uns ous pintats. Ens van explicar que al seu país, Rumania, hi ha un costum per Pàsqua que consisteix en coure uns ous i després pintar-los. Un cop estan pintats i secs, s’ha de xocar un ou amb un altre i el primer que es trenca  “ha perdut” i aquell  ou s’ha de menjar. Oi que és curiosa aquesta tradició?

“Las habichuelas mágicas”

Hace ya unos días los alumnos y alumnas de Ciclo Inicial de Gimenells, representaron la obra de teatro “Las habichuelas mágicas” en castellano. Durante la función demostraron ser unos grandes actores y actrices. Todos, tanto ellos como nosotros los espectadores, disfrutamos mucho de la obra. ¡¡Felicidades artistas!!

Os dejamos una pequeña muestra.