VISITA DE LA PILAR GARRIGA A MASDENVERGE

El passat dimecres 21 d’abril, una mica abans de la gran Diada de Sant Jordi, els alumnes de Cicle Superior de l’escola Rosa Gisbert de Masdenverge vam rebre la visita de la Pilar Garriga, autora d’un llibre que ens ha tingut força enfeinats durant tot el 2n trimestre: “Un estiu al Delta”. Es tracta del, de moment, darrer títol escrit per la Pilar i en ell narra les aventures d’en Martí i la Mont, uns personatges que, com ella mateixa ens va explicar en aquesta visita, estan basats en personatges reals de la seva vida personal. En Martí i la Mont s’endinsen en el, per a ells, misteriós paratge del Delta de l’Ebre durant un estiu que mai no oblidaran.

Després d’haver llegit el llibre, teníem ganes de saber i conèixer més coses sobre els protagonistes d’aquesta història i com és el procés d’escriure un relat, i la Pilar ha estat generosa en tot moment. Ens ha explicat les seves pròpies aventures arreu del món i que han estat la inspiració per a escriure diversos llibres amb el Martí la Mont com a personatges principals de tots ells i els seus viatges, com els que fan a Borneo o Tacugama.

Ha hagut en aquest encontre temps per a fer-li moltes preguntes, tant personals, com professionals, com evidentment de l’obra en qüestió, i fins i tot ha hagut espai per a sorprendre-la quan li hem preguntat si entre el Martí i la Mont hi havia alguna cosa més que una simple amistat…

La Pilar també ens ha sorprès a tots quan ens ha ensenyat uns vídeos i fotografies dels seus viatges i ho ha rematat amb la presentació inesperada d’una titella impressionant del Martí, feta a mà per ella mateixa. A canvi, hem volgut agrair la seva presència i generositat amb uns pastissets i una botella de licor d’arròs de part de la tots nosaltres.

No cal ni dir que, de cara a obrir boca per a Sant Jordi, l’activitat no podia haver estat millor!