El projecte DIVERS, un projecte amb mirada diversa

Com aprèn el nostre cervell?

Aquesta és la pregunta que emmarca el projecte Divers, un enfocament holístic de l’educació especial que arriba a tots els infants des de P3 fins a 6è.

El projecte està inspirat en la teoria de la intel·ligència PASS, desenvolupada per Jack Naglieri, J.P. Das i John Kirby el 1994. Aquesta teoria entén el desenvolupament de la intel·ligència com una interrelació entre quatre processos cognitius, d’aquí el seu nom (PASS): Planificació, Atenció, processament Simultani i processament Seqüencial. 

A través d’aquest projecte es pretén:

  • Despertar la curiositat en els alumnes per identificar el seu procés d’aprenentatge
  • Acceptar, valorar, visualitzar i aprofitar les diferències pròpies i dels altres com a oportunitats de creixement personals i de grup. 
  • Estimular en els infants el processament cognitiu de la informació seqüencial, el de la informació simultània, el procés cognitiu de l’atenció i el de la planificació.
  • Potenciar una detecció precoç davant les necessitats educatives especials a l’aula. 

Una visió més oberta i flexible de l’atenció a la diversitat que vol oferir oportunitats perquè tothom descobreixi el seu potencial i pugui desenvolupar-lo al màxim, participant, compartint, emocionant-se, gaudint i sobretot amb expectatives d’èxit. Una educació especial per a tots els infants,  perquè tots som  ESPECIALS!

Article. el cervell, de la revista nº2 Empordà ZER. 

 

Núria Reyes

Mestra d’educació especial

ZER EMPORDÀ

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>