Ja tenim distintius!

Hem engegat un llarg viatge, formar part del PROGRAMA D’ESCOLES VERDES de la Generalitat de Catalunya.

I, per tant, des del Programa d’Escoles Verdes es plantegen tres grans objectius:

• Ajudar els centres a incorporar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc.).
  • Promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn.
  • Afavorir l’intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius.

Per iniciar aquest procés d’ambientalització, el primer pas que fa el centre és redactar el seu Pla d’Educació per la Sostenibilitat (PES de centre), on es defineixen els trets i els objectius ambientals del centre. Aquests objectius es duran a terme, al llarg dels diferents cursos escolars, mitjançant els Plans d’Acció, els quals recullen les actuacions concretes de millora ambiental que el centre es compromet a realitzar durant un període concret . Però, considerant que els centres no han de ser una realitat aïllada i diferent del seu entorn, aquest programa vol, també, promoure la participació del centre en projectes locals de millora ambiental. Per tant, aquests centres poden esdevenir un dels motors del programa de sostenibilitat a escala local. Per aconseguir-ho, es promou que s’incloguin actuacions de millora ambiental local en els seus Plans d’Acció, i sempre tenint en compte aquestes accions a la PGA de la ZER.

Quan els centres han elaborat i aprovat el seu Pla d’Acció ambiental i engegat podran sol·licitar l’atorgament del Distintiu d’Escola Verda. La valoració favorable de la feina realitzada pel centre condueix a l’atorgament del Distintiu d’Escola Verda.

Aquest Distintiu consisteix en un certificat de la Generalitat de Catalunya i una placa per col·locar en el centre. Es mantindrà al centre en relació al PES, si es renova voldrà dir que seguim amb el Programa.

Les escoles de la ZER Benissanet Miravet ja formen part del Programa Escola Verda i hem aconseguit el Distintiu. Aquest mes d’octubre hem rebut a les escoles els diplomes i les plaques, i a principis de desembre es farà una sessió Digital on esmenaran aquesta entrega.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *