LA NOSTRA ZER CONDEMNA LA VIOLÈNCIA

Les escoles que formem la ZER ALTA RIBAGORÇA condemnem els esdeveniments que ahir 1 d’octubre de 2017 van ocórrer en molts llocs del nostre país i fins i tot en escoles com podrien ser les nostres. Estem tristos, considerem que la violència no és el mitjà per a resoldre les coses.

Condemnem qualsevol tipus de violència i encoratgem als nostres representants què utilitzin el diàleg i el consens per a resoldre qualsevol tipus de conflicte. Cal respectar els valors democràtics i sobretot la llibertat de les persones en els seus drets més fonamentals.

Imatges com les que vam poder veure ahir van en contra de tots aquests principis i és per això que en nom de la pau i la no violència llegim el següent decàleg.

• No es pot educar per a la pau sense predicar amb l’exemple.
  • No es pot educar per a la pau en un entorn on acceptem i justifiquem la violència.
  • No es pot educar per a la pau sense generar experiències de pau.
  • No es pot educar per a la pau sense trobar maneres d’expressar i comunicar la pau.
  • No es pot educar per a la pau des de la passivitat de les persones.
  • No es pot educar per a la pau dels uns excloent dels altres.
  • No es pot educar per a la pau sense enfrontar-se amb els conflictes.
  • No es pot educar per a la pau quiets, impermeables al sofriment.
  • No es pot educar per a la pau només a les escoles.