Cicle superior visita el CdA de Barruera

Divendres, 3 de novembre de 2017

Alumnes de Cicle Superior de la ZER Alta Ribagorça visiten el CdA de Barruera per treballar aspectes de l’àmbit de coneixement del medi natural

El dia 3 de novembre els alumnes de Cicle Superior de la ZER Alta Ribagorça vam anar al camp d’aprenentatge de Barruera.

Quan vam arribar, vam anar tots cap a la classe de Cicle Superior de Barruera i allí ens vam trobar amb els alumnes i tutores del nostre curs de Barruera i d’Espluga de Serra.

Tot seguit, el Cèsar, professor del CdA ens va venir a buscar per anar a les aules del camp d’aprenentatge i allí ens va presentar a la Laia i a la Marta que també estarien amb nosaltres. En aquella aula hi havia molt de material que no tenim a les nostres escoles; per exemple: una peixera, lupes binoculars, minerals, tubets de proves, petjades d’animals, una bota que es varen trobar al riu, pedres, comptagotes, termòmetres i material que utilitzaríem per les diverses activitats que ens van preparar.

Aquest any el camp d’aprenentatge ens va explicar l’ecosistema de la truita.Per fer-ho ens van donar un quadern on vam conèixer les parts de la truita i les seves funcions, característiques de la truita del Pirineu i com ha de ser el seu hàbitat.

A continuació, vam anar a esmorzar a l’altre costat del riu Noguera de Tor i allí vam fer una pràctica amb claus dicotòmiques per conèixer els arbres que formen el bosc de ribera. Tot seguit, vam anar al riu per saber la temperatura, si era transparent, si es podia veure el fons del riu, si feia olor, quina forma tenia el llit del riu; i finalment, agafar mostres d’animalons que hi havia, com per exemple: sangoneres, larves… que per la tarda miraríem les seves parts amb les lupes binoculars.

Per acabar la jornada, vam arribar a la conclusió que el nostre entorn és un ecosistema molt bo per la truita de riu.