Un resum del que fou una gran jornada mediambiental!

El passat divendres 16 d’abril, l’escola Abat Ruera va celebrar la seva “Jornada Mediambiental”. Va ser una gran jornada amb molts tallers que van satisfer, amb escreix, les expectatives i els interessos del nostre alumnat.

Ens ho vam passar molt bé i, sobretot, vam aprendre molt i molt!!!

Heus aquí un resum en imatges del que fou un dia que mai oblidarem!

Taller “fauna a l’aula”

Els/les alumnes que van voler van portar animalons a l’escola ens van explicar com s’ho feien per cuidar-los i ens en van explicar les seves característiques i peculiaritats: gallines, pollets i fins i tot hàmsters! Els i les alumnes de Cicle Inicial ens van explicar moltes coses de les gallines i dels animals ovípars.També vam començar a criar els nostres pollets de guatlla recent nascuts… 10 pollets que ens van donar justament quan havien acabat de sortir de l’ou! Va ser emocionant! Ara els tenim a l’escola i els volem fer grans! Per això els donem molt menjar i procurem que estiguin ben calentons! Finalment, com que estem molt interessats/-des amb els pollets i ens fascinaria veure com trenquen la closca i surten de l’ou, hem posat en marxa una incubadora amb 16 ous de gallina! No deixa de ser un experiment… Tindrem pollets o no tindrem pollets!

Taller “som hortolans”

Des dels més petitons de l’escola, els d’Educació Infantil, fins als més grans, Educació Primària,hem pogut experimentar les sensacions que  suposa ser hortolà. A Educació Infantil, nens i nenes han fet un taller en el qual pretenen que les llavors que han plantat germinin i esdevinguin una planta. Ho han fet posant terra en un test transparent i col·locant les llavors en un lateral per tal de poder observar el procés de germinació i creixement. Educació Primària, en canvi, ja estan preparats per poder-se fer càrrec de tot un hort! Cicle Inicial cuida les plantes aromàtiques que van plantar temps enrere. Cicle Mitjà i Superior, en canvi, han apostat per un hort productiu: tomàquets xerri, enciams, ràvens i carabassons. Podrem assaborir els productes del nostre hort ecològic?

Taller “hotel d’insectes”

I com hem gaudit els i les alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior dissenyant i construint l’hotel “cinc estrelles” per als insectes del nostre pati! Hem tallat canyes, hem construït trams de paret amb molts forats, hem fet una gàbia de pinyes, hem disposat els materials per tal que els animalons més petits s’hi puguin resguardar i fer de guardians del nostre hort… Tot plegat perquè estimem la natura i cada un dels éssers que en formen part. Voleu veure el nostre hotel d’insectes?

No us perdeu les fotos del taller… CLIQUEU SOBRE LA IMATGE!

Taller “menjadores per a ocells”

Pobrets ocellets… Quan fa fred i tenen molta feina a trobar el seu menjar ho deuen passar molt malament. Com que volem que això no passi, els nens i nenes d’Educació Infantil i Cicle Inicial hem construït menjadores per a ells! Ja pot escassejar el menjar! A l’escola Abat Ruera tindran el refugi on alimentar-se! I a més, tots els nens i nenes s’han pogut endur cap a casa una menjadora per tal que les respectives llars esdevinguin, també, refugis per a ocells!

Taller amb els Agents Rurals i alliberament de fauna salvatge

El colofó a la nostra jornada mediambiental l’han posat els Agents Rurals. Ens han explicat quines són les seves funcions, els seus àmbits d’actuació i ens han conscienciat sobre els perills als quals està exposat el medi ambient, amb la fauna i la flora que en forma part.

Hem pogut veure com s’ho fan per captar imatges espectaculars de fauna salvatge, ens han explicat fil per randa com ho fan per investigar l’origen dels incendis, ens han deixat tocar banyes de cérvol, daina, isard i cabirol i finalment, hem pogut tocar una llarga serp abans de ser retornada al medi després d’haver-se recuperat de greus ferides i el mateix hem fet amb un aligot!!! Quina passada!

No us perdeu les fotos del taller… CLIQUEU SOBRE LA IMATGE!

El vídeo de l’alliberament de l’aligot “Abat”