Un cardiòleg a l’aula!

Els i les alumnes de Cicle Superior de l’escola Abat Ruera estem immersos en l’estudi del cos humà. Ara, ja coneixem al detall l’aparell digestiu, hem treballat l’aparell respiratori i fins i tot l’hem posat a prova mitjançant l’exercici físic i l’anàlisi exhaustiu dels ritmes respiratoris previs i posteriors a l’activitat física. Ara, estem estudiant l’aparell circulatori i donat que l’avi de la Martina i de la Joana és un gran cardiòleg, l’hem convidat a venir a l’aula a explicar-nos, aprofitant la seva llarga experiència i els seus vastos coneixements, com funciona el sistema circulatori, quins són els seus òrgans, quina relació té amb altres aparells, què hem de tenir en compte per preservar la salut des del punt de vista d’aquest aparell i moltes coses més!

El Doctor Jacint Cabau ens ha sorprès amb la presentació que ens ha projectat, perquè ens ha fet entendre molt millor com funciona el nostre cor i quines funcions desenvolupen els nostres vasos sanguinis i la pròpia sang, hem vist els riscos de mantenir hàbits gens saludables com la ingesta de greixos, fumar o beure alcohol. Per tant, totes i tots els alumnes, a més de saber moltes coses més, hem après que per mantenir una bona salut cardiovascular hem de tenir uns hàbits saludables, molt lligats a allò que mengem i a l’activitat física.

Moltes gràcies Doctor Jacint Cabau!!!