Text instructiu=llaminers declarats!

A Cicle Superior aprofundim en les tipologies textuals. Hem treballat el text narratiu, l’expositiu, el descriptiu…Però ha estat amb el treball del text instructiu que les i els alumnes han fet gala d’allò que més els agrada fer: manualitats, bricolatge i receptes de cuina.

Així doncs, teníem un ampli ventall de textos instructius (val a dir que tots excel·lents) per tal d’aprendre els processos que ens haurien de dur a la consecució d’un objectiu.

La proposta del mestre era fer un text instructiu sobre quelcom que pogués ésser realitzat a l’aula. Amb la presentació dels textos els sotmetríem a votació i guanyaria el més votat, cosa per la qual tindria el goig de ser realitzat a classe per part de totes i tots els alumnes.

Sorprenentment, no va guanyar el bricolatge, no va guanyar la manualitat, no va guanyar la recepta de cuina per la qual haguéssim pogut assaborir una deliciosa amanida… Hi va haver un empat tècnic entre les “roques de xocolata” i el “pastís a la tassa”. Què estrany oi?

Doncs sí, davantal, xocolata i endavant!

Mmmmmmmmm!

Bon profit!