La setmana passada vam experimentar amb la llum en la foscor. Dins l’aula vam preparar tres racons, i els nens i nenes van anar passant per cadascun d’ells. El primer, era una taula de llum on, amb peces geomètriques translúcides, havien de fer un dibuix; el segon era el taller de cine, en el qual anaven passant una pel·lícula amb el “Cinexin”; i el tercer consistia en llegir un conte en el qual part del text estava amagat i l’havien de descobrir amb l’ajuda d’unes llanternes. Els va agradar molt que, per un dia, la nostra classe estigués a les fosques!!!!
També dins el treball del sentit de la vista, vam dedicar una altra sessió a fer jocs ens els quals la visió o la no visió eren necessaris. En el primer, per parelles, l’un havia de fer de gos pigall de l’altre i guiar-lo per la classe i continuar fins al pati. En el segon, es tractava d’endevinar objectes del pati a partir de petites pistes, el conegut “veig, veig”.
Finalment, vam conversar sobre la necessitat de tots els sentits i de que si un d’ells no funciona, de quina manera les persones s’han adaptat a aquesta mancança. En el cas de la manca de vista, hem parlat dels sistema d’escriptura “Braille”, l’hem observat i hem fet el nostre nom amb els puntets d’aquest alfabet.
Ah!!!! Fins i tot ens vam fer unes ulleres 3D.
Ara ja només ens falta el sentit del gust; ja us explicarem com l’hem treballat!!!!
Podeu veure’n les imatges clicat AQUÍ.