L’alumna de 6è utilitza el bloc com a eina d’aprenentatge i difusió

Des de l’escola hem d’afavorir que l’alumnat esdevingui competent en tots els camps que formen part del currículum. Creiem que l’alumnat de 6è ha de conèixer com funciona un bloc, ha de saber crear un missatge amb el llenguatge adequat i, si s’escau, acompanyar-lo dels fitxers multimèdia pertinents. Però sobretot, ha de percebre la gran responsabilitat que suposa el fet de fer extensiu un missatge en un mitjà institucional com és el bloc del centre i, per tant, s’ha de fer des del més estricte rigor lingüístic i objectivitat respecte al contingut.

Aprofitant que en una activitat de Llengua Catalana es feia referència explícita a la utilització del bloc per part de l’alumnat, la nostra alumna de 6è ha fet la seva primera publicació:

LA LLUM

PER QUÈ ELS ÉSSERS VIUS NECESSITEM LA LLUM?

El sol es fonamental per a la vida al nostre planeta, ja que, sense la seva escalfor, els humans no viuríem.

LA IMPORTÀNCIA DEL SOL PER ALS ANIMALS

Tant els animals com els humans necessitem la llum per poder sobreviure. La llum solar influeix als animals perquè puguin obtenir nutrients, vitamines i l’escalfor necessària.

LA IMPORTÀNCIA DEL SOL PER A LES PLANTES

El sol és molt important per a les plantes, ja que permet fer la fotosíntesis. La llum és fonamental per al seu creixement i les seves funcions vitals.