I ja en són 2000!

L’escola Abat Ruera, en el seu afany de disposar d’un espai de biblioteca escolar que esdevingui centre neuràlgic de la lectura pel que fa als seus tres pilars (competència lectora, competència informacional i gust per la lectura), inicià, a principi de curs 2020-21, l’arranjament del rebedor de l’escola per a aquesta finalitat.

El resultat és òptim atès que ens permetrà realitzar activitats del Pla Lector en un espai polivalent i acollidor però amb notables connotacions lectores. De moment, va prenent forma i és l’espai que recull el fons bibliogràfic del centre, l’espai on dipositem els llibres del Bibliobús per tal que nens i nenes en puguin fer ús, espai de trobada per activitats comunes o intercicle i l’espai de referència per activitats de dinamització (com l’enigma de la setmana), entre d’altres utilitats.

A principi de curs, la coordinadora de la “BiblioRuera”, la Pili Mònico, va iniciar un procés d’expurga i catalogació del fons bibliogràfic. L’escola es va despendre d’aquells llibres obsolets o massa antics, aquells que no generaven cap tipus de motivació per la lectura a causa del seu format o del seu contingut. Altrament, s’inicià un procés de catalogació dels volums vàlids amb “e-Pèrgam”, que permet enllaçar la nostra biblioteca amb la xarxa de biblioteques escolars de Catalunya. El nostre fons bibliogràfic està recollit digitalment i properament es podrà iniciar el préstec del fons a través d’un control digitalitzat. Tots els llibres disposen, a més, d’una etiqueta identificativa que permetrà la identificació i facilitarà informació sobre la seva ubicació dins el fons.

La gran notícia és que l’escola, aquesta setmana, ha arribat a l’estratosfèrica xifra de 2000 llibres catalogats! Molt bona feina feta per part de la coordinadora de Biblioteca.

I encara ens en quedarà per catalogar per al que queda de curs! Per tant, l’escola creu convenient ampliar l’espai on ubicar els llibres i esperem que els Reis ens portin allò que els mestres hem demanat: uns prestatges a mida per tal de fer de la nostra biblioteca, l’espai de lectura que tots els nens i nenes desitgen.