Escola Porcel de Cervera. Gestió Autònoma

Aquest trimestre hem començat a descobrir la nostra comarca: Les Garrigues.
Primer, abans de trobar la nostra comarca i l’Espluga Calba, és important situar-les a la Terra.
Hem après que a la Terra hi ha 5 continents, però a nosaltres, el que ens interessa més és Europa perquè és on vivim, més concretament a Espanya i a Catalunya. A dins de Catalunya hi ha les Garrigues que és una Comarca. També hem conegut els 24 municipis de les Garrigues. Dins de les Garrigues hi ha l’Espluga Calba que és on hi ha la nostra escola. Tot això ho hem après a través d’un dossier on hem treballat de forma autònoma i en grups petits per cercar per internet la informació necessària per completar les activitats. I per acabar hem fet els cercles: Jo al món.

Hem continuat aprenent sobre el paisatge a les Garrigues. Hem descobert que el nom de la nostra comarca prové de la garriga, una planta que estava per tot arreu fa molts anys. Hem vist que el paisatge no només està format per arbres com el xop, sinó que també per conreus com l’olivera i l’ametller, el riu Set, diferents pobles i edificis com la cabana de volta i els castells.
Tot això ho hem après tots junts mirant diferents llibres que tenim a l’escola i sortint a descobrir l’entorn del poble visitant els arbres florits. Ho hem treballat en parelles amb un dossier i utilitzant els nostres ordinadors i hem finalitzat amb una targeta Pop-up. Ens encanta treballar així!
I un cop feta tota la feina ha estat hora de jugar amb jocs de memory, sopes de lletres i crucigrames. Quines ganes de continuar coneixent més coses de la nostra comarca!

Per veure més fotografies clicar damunt de la imatge.