Escola Abat Ruera. Conserva d’olives

Durant el mes d’octubre és temps de recollir les olives per fer conserva. És en aquesta època de recol·lecció quan estan verdes, a punt de canviar de color: de morat cap a negre. Són moltes les maneres i tècniques de fer conserva d’olives, així com els ingredients per afegir-hi, depenent del gust final que vulguem que agafin i que més ens agradi.

A l’escola hem fet conserva d’olives arbequines. Però abans de fer tot el procés hi ha hagut un treball matemàtic (calcular la quantitat de sal i d’aigua) i lingüístic (escriure la recepta).