ANEM DE COLÒNIES A LA MANREANA!

Aquest curs hem anat de colònies  a una granja escola que es diu la Manreana! Han sigut dos dies de convivència molt bonics on els alumnes de les dues escoles han mantingut una bona relació i han pogut fer jocs, han donat de menjar als animals, han fet tallers i activitats relacionats amb la granja, han jugat amb una corda que penjava d’un arbre com si fos una liana a les estones lliures, han compartit taula a les menjades… A més a més, han pogut conèixer l’origen i la transformació d’alguns aliments i els animals de granja.

Quan vam arribar els monitors ens van fer un joc per descobrir els diferents espais de la granja i ens van explicar les normes i el funcionament general de la casa. Era un taulell de joc i un dau gegants i calia anar passant proves i descobrint animals per poder avançar i guanyar la partida. A les estones lliures tots els nens podien anar allà on volguessin de la granja però havien d’estar atents ja que en sentir la campana s’havien de reunir tots a l’entrada de la casa per començar l’activitat, anar a dinar…

Tots els alumnes van descobrir molts animals (estruços, ponis, vaques, porcs vietnamites, cavalls, emús…). També van munyir vaques i van fer taller d’elaboració de flams i/o mató. A més a més també van poder amassar, van fer pans de diferents formes i coca de vidre! Alguns d’ells van acompanyar als monitors a buscar les vaques i les ovelles que estaven pasturant i els van ajudar a portar-les cap als estables.

A la nit el petits van fer un joc de buscar unes ferradures perdudes per la granja amb les llanternes i s’ho van passar molt bé! Els grans també van fer jocs d’amagar-se per la granja.

Abans de marxar vam poder fer un tomb amb poni!

A la tornada alguns nens es van adormir al bus ja que durant dos dies no vam parar! Ens ho vam passat molt bé i esperem repetir aviat!