VAGA DOCENT i REIVINDICACIÓ ESCOLES PÚBLIQUES

Com bé sabeu, i heu patit amb nosaltres, venim d’una convocatòria de 5 dies de vaga docent, amb tot el que comporta per l’alumnat, el col·lectiu docent, les famílies i la comunitat educativa. Feia molt de temps que no es veia una vaga històrica com la que hem viscut aquest mes de març.

Fruit d’aquestes mobilitzacions tenim l’esperança que Departament i Govern seguin a negociar. Malgrat això, les propostes que ens han posat sobre la taula continuen essent del tot inacceptables i insuficients, ja que es plantegen a molts anys vista i pretenen dividir el col·lectiu docent entre primària i secundària, i segons situació administrativa.

Ara és el moment de forçar el Departament i el Govern a assumir que hi ha un problema greu al sistema educatiu degut a la manca d’inversió i a les retallades, i que les propostes que fa el Departament no fan més que agreujar el problema.

A banda de la lluita sindical, per primer cop, les direccions dels centres educatius públics de Catalunya, s’han coordinat de manera interna, per tal de posar en comú les necessitats i reivindicacions internes i reals, i hem redactat una carta conjunta, adreçada al Conseller d’Educació, que ha estat signada pel 95% de centres d’educació pública de primària i secundària.

Adjuntem la carta, per tal que pugueu fer la lectura corresponent. I us animem a sumar esforços per una educació pública de qualitat vers les nostres criatures.

Carta famílies direccions centres TGN al Departament