APADRINEM UN TRAM DE RIU!!!

El passat 25 d’octubre, els alumnes de la classe Cosmos, de cicle superior, de l’escola Cingle Roig de Vilaplana, vam apadrinar un tram del riu de les Tosques, el de la Font de les Creus; aquest forma part del Projecte Rius de l’associació Hàbitat.
Aquella tarda, amb l’acompanyament d’en Màrius Domingo (ornitòleg), l’Alba Borràs (del GEPEC), en Maurici Muntaner (pare de l’Àger) i els mestres David Pastor i Judit Romà, vam analitzar les qualitats del riu; com mesurar el cabal, el Ph, la temperatura, l’oxigen dissolt, identificar els macroinvertebrats que hi podem trobar al riu, la velocitat, la profunditat, etc. Una sèrie d’activitats on vam fer d’investigadors de la vida que té el riu, fent-nos observadors de la importància de tindre cura d’ell.
Per finalitzar l’activitat, vam recollir la brossa del voltant del riu, així, vam observar la quantitat de deixalles que es llança, sense pensar en la repercussió al medi ambient. I la vam classificar, segons el tipus de brossa (plàstic, cartró, vidre, etc.).
La valoració de l’activitat, va ser molt positiva, ja que, el nivell d’implicació, motivació i interès va ser molt elevat per part dels alumnes i l’experiència a tots ens va agradar molt.

Anima’t a fer-lo !!!!