25N: DIA INTERNACIONAL PER L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA ENVERS LES DONES.

El 25N ha estat la data triada per a la inauguració de la II Campanya de Sensibilització per la Igualtat de Gènere. Tot i que gran part de l’escola estava de colònies, l’etapa d’Infantil ha participat a les activitats del Projecte de Coeducació, i ha convidat a l’alumnat i mestres de primària a una exposició per mostrar les principals activitats realitzades.

Durant la setmana, del 21 al 25 de novembre, vam presentar la data del calendari que s’acostava i vam iniciar activitats a l’aula, moltes d’elles entorn a una delicada selecció de contes per treballar la prevenció de la violència de gènere. Contes que conviden a converses interessants i profundes sobre valors, autoestima, resolució de conflictes, drets i deures, relacions i vincles, educació emocional… i un llarg etcètera.

Els principals que hem treballat enguany són: «La Pepuka i el monstre que es va emportar el seu somriure» (adaptació en català), ja treballat el curs passat als cicles d’infantil i inicial. I «L’impermeable de l’Aurora». Contes que han derivat en converses profundes sobre el concepte de violència, la invisibilització de la violència de gènere, la violència encoberta… per derivar en un delicat treball sobre el bon tracte. I així, hem creat el lema: «Per eradicar la violència, fomentem el bon tracte».

El 25N vam crear una pancarta a l’escola i la vam portar a l’Ajuntament, on ens esperava la Bet (Regidora) i el Jaume, per pujar al balcó i penjar-la amb les altres que tenien preparades per l’acte de commemoració al vespre.

Ha estat una bona oportunitat per obrir-nos a la comunitat educativa, establir vincles a la xarxa més propera i visibilitzar la feina que fem a l’escola i els lligams existents amb l’entorn.

Des de la Comissió de Coeducació i Convivència de l’escola volem manifestar el nostre reconeixement i agraïment pel compromís del poble en la lluita per l’eliminació de la violència de gènere i per la nostra participació en la conscienciació a nivell social de la importància de visibilitzar la realitat que vivim les dones en una societat actual, en què s’exerceix violència en múltiples formes i àmbits, sovint normalitzant-la i perpetuant-la generació rere generació.

Com escola creiem fermament en la nostra responsabilitat d’actuar, com agent educatiu que representem. I és per això, que duem a terme un projecte coeducatiu que inclou diverses accions de conscienciació i prevenció.

Com a cloenda d’aquestes dues setmanes d’activitats, hem realitzat una exposició amb els treballs realitzats, i hem convidat als grups de primària. Hem realitzat una dinàmica participativa, per tal que tot l’alumnat i l’equip docent pugui aportar el seu botó de color a l’impermeable de l’Aurora, amb un imprescindible personal pel nostre Manual del Bon tracte.

Durant aquesta setmana, a l’hora del pati, gaudim d’un racó lila on disposem d’un gran ventall de contes que tracten la prevenció de la violència de gènere, on infants i adults poden acostar-se de manera voluntària, per mirar els llibres, llegir o escoltar els contes.

Gràcies a totes les persones que aportem el nostre granet de sorra en aquesta (nostra) causa, i sumem entre totes, per un món millor. Hi ha un llarg camí a recórrer per construir una societat més conscient i respectuosa, més sana i més humana.

Comissió Coeducació i Convivència.