Recuperem les Parelles Lingüístiques!

Durant aquest trimestre hem tornat a engegar el programa de Parelles Lingüístiques (Voluntariat per la llengua) que es duu a terme amb la col·laboració del Consorci de Normalització Lingüística de Reus i que havia estat suspès en motiu de la pandèmia.

Aquest programa es basa en la creació de parelles formades per un voluntari o voluntària que parla català de manera fluïda, i un aprenent o aprenenta que vol adquirir fluïdesa.

Les parelles es troben una hora a la setmana durant deu setmanes i mantenen converses de diverses temàtiques (temes d’interès, activitats relacionades amb l’escola i els seus fills, aspectes relacionats amb la vida al poble…).

Són espais de conversa molt enriquidors on pot col·laborar qualsevol membre de la família (els avis i les àvies, els tiets i les tietes…), així com els familiars d’antics alumnes o qualsevol persona del poble que estigui interessat/ada en compartir aquestes estones.

El passat dimarts 7 de març vam realitzar la reunió d’inici, on la Rut (membre del Voluntariat per la llengua) ens va explicar el funcionament, els objectius del programa i totes les possibilitats que es poden dur a terme (utilitzar un espai de l’escola, de la biblioteca del poble, fer sortides a l’entorn proper…) i a més a més, es van repartir diferents materials i recursos per poder utilitzar durant aquestes estones.

És un goig poder recuperar aquest programa i tot el que aquest ens aporta!