JOCS D’AQUÍ I D’ALLÀ

Durant el segon trimestre el 2n Cicle de Primària, en l’àrea de l’Educació física, ens vam centrar en els jocs tradicionals de l’Aleixar i d’arreu del món. Després de fer un recorregut per diferents jocs del món tocava el moment d’aterrar a la realitat més propera. Però com una mestra valenciana anava a explicar els diferents jocs tradicionals d’aquest poble? El més coherent era encoratjar l’alumnat a investigar i portar a l’aula diversos jocs que estiguessin vinculats als seus arrels.

Gràcies a la diversitat cultural i de procedències de les famílies de l’alumnat vam conèixer no només jocs propis de l’Aleixar, com és el Vino, sinó també jocs del País Valencià, del Marroc o de Colòmbia.

Per tancar vam fer una reflexió sobre el que havíem treballat, i l’alumnat va manifestar com eren de divertits aquells jocs de cultures tan llunyanes, però alhora, dins d’aquesta diversitat, ens vam adonar que hi ha moltes similituds amb els nostres jocs tradicionals.

Ha estat tot un goig aprendre un poc més de les vostres tradicions, així com veure l’alumnat tan implicat per conèixer i mantindré la cultura popular.

Anna Gil-Mascarell, mestra d’Educació Física